Arch 1s: Keanu Reeves második motorja

2022.03.18. 14:41

Ha Keanu Reeves nevét említjük, akkor két elég közismert tulajdonsága szokott gyorsan előkerülni – mármint azon kívül, hogy nagyon jó színész. Az egyik, hogy igazán jó fej és közvetlen, nem egy elszállt, érinthetetlen egobajnok, a másik pedig, hogy imádja a motorkerékpárokat. Barátjával, Gard Hollingerrel együtt alapítottak is egy márkát Arch Motorcycle néven, amelynek első modelljét, a KRGT-1-et öt éve leplezték le.

Az ilyen kis manufaktúrák persze nem úgy működnek, mint a nagy, tradicionális motorgyártók, tehát nem dobálják évente tucatszámra az új gépeket, és még gyakrabban a fészlifteket. Az Arch szakembereinek kellett öt év a második saját típus elkészítéséhez, de most már itt van: úgy hívjak, hogy Arch 1s, és műfaját tekintve egy sportos cruiser.

Amikor a KRGT-1-et bemutatták, az 1s már prototípusként létezett, de a sorozatgyártásra – értsd: kis széria – most érett meg. A kategória adta lehetőségekhez mérten nagy hangsúlyt fektettek a jó aerodinamikai tulajdonságokra, emellett az egyoldali lengőkar és a fura ívben magasra húzott kipufogó is az ismérvek közt említhető. Stílusát tekintve szoros a rokonság a KRGT-1-gyel.

A 124 köbhüvelykes, vagyis 2032 köbcentis, tehát elég méretes V2-es blokk az S&S Cycle-től jön, ahogyan a márka első gépéhez is. Teljesítményadatot nem adnak meg, de 140-150 lóerő körül tud a kéthengeres, a csúcsnyomatéka 156 newtonméter. De csak az Euro 4 normát tudja, vagyis Európába ne is nagyon várjuk. A KRGT-1 270 kilogrammos súlyát 255-re faragták le, a benzintank 19 literről 17-re zsugorodott.

A fékkel nem vicceltek, elöl hatdugattyús, radiálisan rögzített monoblokk nyergek harapják a tárcsákat, hátul egy négydugattyús kapott helyet. A rendszert az ISR szállítja, a blokkolásgátlót a Bosch. Az Öhlinstől kapott első villa és hátsó rugóstag is teljesen állítható, tehát valóban nemcsak egyenes vonalú mozgásra képes az 1s, hanem rendes futóműve is van.

Noha az már biztos, hogy az Arch 1s hamarosan sorozatgyártásba megy, egyelőre azt nem tudni, pontosan mikortól lesz elérhető, és azt sem, mennyiért. De az nem titok, hogy a vevők viszonylag széles keretek közt formálhatják saját ízlésükre.