Tízperces töltést és nagy hatótávot ígér a Horwin

2022.04.20. 10:11

Nem könnyű követni az újabb és újabb járműgyártók megjelenését, az elektromos hajtású gépek piacából sokkal többen próbálnak kiharapni egy-egy szeletet, mint ahogy a belső égésűeknél megszokhattuk. A motorkerékpár-iparban ráadásul még sokkal intenzívebb a gyarapodás, mint az autóiparban. Itt van például a Horwin, amely kínai, német és osztrák központtal is rendelkezik, sőt Brazíliában is jelen vannak, de magyarországi forgalmazójuk is van.

07aa36d4fd1d5512fc56e3ef78

Ők az akkumulátor-technológia területén látnak komoly fejlődési lehetőséget, méghozzá úgy vélik, a nióbium alkalmazása forradalmasíthatja a villanyhajtású gépek világát. Ezzel nincsenek egyedül, mivel februárban már a jóval ismertebb névnek számító Lightning is ezen a téren tett lépéseket. Hozzájuk hasonlóan most a Horwin is a brazíliai CBMM-et vonta be a projektjébe.

Ezúttal arról van szó, hogy a CBMM a Toshibával közösen fejlesztene új akkukat. A Toshiba-féle lítium-titánoxid megoldás helyett azonban nióbium-titánoxid aksikban gondolkodnak. Ezzel ígéreteik szerint mintegy háromszorosára nőhet az energiatárolási kapacitás, a töltés pedig ugrásszerűen felgyorsulhat, akár tíz perc alatt fel lehet tölteni ezeket az akkumulátorokat.

A tervek szerint 2024-ben mutathatják be első NTO-akkumulátorral szerelt motorkerékpárjukat, amely kezdetben Brazíliában lesz kapható. Ha minden jól megy, nemcsak a hatótávra és a töltési időre, hanem az akku élettartamára is jó hatással lesz az új technológia.