Háromkerekű robogóval nincs tele a piac, lényegében a Yamaha Tricityt, valamint a Piaggio MP3-at említhetjük. Ott volt még a Peugeot Metropolis, de azt az olaszok kiperelték a piacról. Most a Yamaha frissíti fel a Tricity 125-öt és 155-öt.
![](https://kep.index.hu/1/0/4319/43195/431958/43195886_4498014fe771b7beabd664ae77ab361a_wm.jpg)
A két modell motorja nagyon hasonló, már persze a hengerűrtartalom különbségét, és az ebből eredő teljesítményeltérést leszámítva. Ezek az egységek most új, kovácsolt dugattyút kapnak, valamint átdolgozott hengerfejet, nagyobb szívószeleppel. A VVA változó szelepvezérlést is finomították, az ígéretek szerint a teljes fordulatszám-tartományban egyenletes lesz az erő leadása.
![](https://kep.index.hu/1/0/4319/43195/431958/43195888_bff6a1a85ff58ecffdf7018ce2329339_wm.jpg)
Az első futóművet, illetve kormányzási rendszert is kezelésbe vették, azt mondják, természetesebb érzés lett a Tricity kezelése, és különösen a kanyarodásnál lehet majd az átdolgozás jótékony hatásait érezni. A tengelytávot 60 milliméterrel növelték, így nemcsak kanyargás közben, hanem egyenesben is stabilabb lesz a gép. A blokk felfogatási pontjai máshová kerültek, ezzel csökkentve a kellemetlen vibrációkat és ideálisabbá téve az egyensúlyt.
![](https://kep.index.hu/1/0/4319/43195/431958/43195890_26ff70650f064ed77c3839d17ec77c02_wm.jpg)
Az indítást tekintve újítás az úgynevezett okos indító-generátor, vagyis száműzték a hagyományos önindítót, csendesebbé téve a startot. További előnye a rendszernek a start-stop rendszer. Európában szeptembertől indul a frissített Yamaha Tricity forgalmazása.