2022.05.25. 11:56

Május elején írtunk legutóbb – és egyben először – a spanyol Urbetről, akkor a Lora nevű elektromos motorkerékpár vázlatait mutattuk meg. Azt már tudni lehetett, hogy nem sokat kell várni a tényleges bemutatóra, azóta tényleg meg is volt a leleplezés a malagai motorszalonon.

Mint kiderült, a Lora villanymotorja szíjon keresztül hajtja meg a hátsó kereket, a lítium-ion akkumulátorcsomagot pedig beszerkesztették a csővázba. A teljesítmény 6,8 lóerő, de rövid ideig 15 lovas csúcsot tud. Az aksi kapacitását eddig még homály fedte, most kiderült, hogy 7,2 kWh, amelyből az alapmodell esetében 180 kilométeres hatótáv jöhet ki, de ha Eco helyett Sport módba kapcsolunk, már csak 120 marad.

Lesz viszont egy komolyabb változat, a Lora S, az már 10,7 lóerős, de a rövid ideig rendelkezésre álló csúcsteljesítménye 25,5 lóerő. Ehhez, valamint a 150 km/h-s végsebességhez már dupla akku is jár, ami lehetővé teszi, hogy Sport módban 240, Ecóban pedig akár 360 kilométert is motorozzunk egy töltéssel. A váz amúgy megegyezik, az első villa fejreállított, a hátsó lengővilla alumínium, elöl dupla féktárcsát találunk, és az ABS is mindkét kivitelnél széria.

Ezekhez a jellemzőkhöz mérten az árazás sem elrugaszkodott. Az alap Lora 8 ezer, az S pedig 11.500 euróba kerül, ez átszámolva 3,1, valamint 4,4 millió forintot jelent. Az első példányok viszont legkorábban év végén juthatnak el a vevőkhöz.

Képek forrása: Motorrad & Urbet