A Honda még 2017-ben, a Las Vegas-i CES-en mutatta meg az önmagát állóhelyzetben egyensúlyozni képes Riding Assist tanulmányt, majd annak elektromos változatát, a Riding Assist-e nevű koncepciót. A japánok azóta sem hagyták félbe a fejlesztést, és a jelek szerint hamarosan utcai modellekben is elérhető lesz a technika.
A Honda komolyan gondolja a magát egyensúlyozó motort
Tokióban ismét bemutatják a Riding Assistot, ezúttal egy elektromos motorba szerelve.

A legfrissebb információk arról szólnak, hogy nem teljesen autonóm közlekedésre alkalmas motorkerékpárt fejlesztenek – persze erre talán még az önvezető autóknál is kisebb lenne az igény –, hanem a vezetéssel járó egyes teendőket veszi le a motoros válláról, hogy a sofőr meg tudjon pihenni, vagy éppen így segít az elektronika elkerülni a balesetet.

Radar, kamerák és lidar segítségével leképezi a motorkerékpár környezetét, ebből egy háromdimenziós térképet hoz létre. Szenzorok figyelik a sebességet, a gyorsulást és a fékezést, a motorkerékpár képes a többi – nyilván erre szintén alkalmas – járművel kommunikálni. Ez a része persze akkor lesz igazán használható, ha a V2V és V2X kommunikáció igazán elterjed.
Mi az a lidar, és miért olyan fontos egy autóban? Ha fontos egyáltalán
Építhet-e az autóipar egy olyan megoldásra, amit jelenleg töredékáron meg lehet kerülni?
Ezen kívül számítógépes vezérlés által képes lehet automatikusan kezelni a gázt, a féket, valamint akár a kormányzást is átvenni. Utóbbit úgy kell elképzelni, hogy a rendszer figyeli, hogy a motoros miként kezeli a kormányt, és szükség esetén korrigál, besegít. Van továbbá egy kamera külön a vezető megfigyelésére, és szenzorokat építenek a nyeregbe, a markolatokba és lábtartókba, ezekkel a vezető súlyelosztását és testtartását is meg tudja ítélni a komputer.
Ebben a szakaszban tehát egy félautonóm megoldásról van szó, a motorkerékpár képes adaptív sebességtartásra, tartja emellett a sávot is, de automatikusan tud sávot váltani, az LSP, azaz low-speed car passing funkcióval ráadásul a lépésben haladó autókat is megelőzi. A kérdés már csak az: kell-e mindez nekünk motoron?
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.