Nem gyerekjáték a legújabb KTM 450 Rally Factory Replica
Az előző évek gyakorlatát követve idén is elkészítette a gyári Dakar-versenygép replikáját a KTM. És amikor replikáról beszélünk, nem arra gondolunk, hogy egy Valentino Rossi-matricaszettet nyalunk fel egy ötvenes robogóra, jó esetben egy sportdobbal megtámogatva. Nem, a 450 Rally Factory Replica egy igazán ütőképes versenymotor, akár a következő Dakar-ralin is mehet vele az ügyfél.
![](https://kep.index.hu/1/0/4399/43992/439928/43992844_b0dd0f36551c8cb5468c31c4656e6766_wm.jpg)
A 450-es egyhengeres 60 lóerőt tud, a vezérlőegysége a Keihintől jön, míg a versenykipufogó az Akrapovictól. A futómű is az elérhető legjobb komponensekből építkezik, ilyen például a WP XACT Pro 48 milliméteres, cone valve-os első villa, hátul pedig szintén WP XACT Pro rugóstag kapott helyet, természetesen teljesen állítható az is. A váz egyenesen a gyári Dakar-célgépből jön.
![](https://kep.index.hu/1/0/4399/43992/439928/43992848_b2d7c1b7d9691027b0ee77f161904ab9_wm.jpg)
Összességében tehát elég közel van a technika ahhoz, amit a gyári pilóták kaptak idén. Márpedig ez elég jó ajánlólevél attól a gyártótól, amely 2001 és 2019 között uralta a Dakart. Mármint olyan értelemben uralta, hogy abban az időszakban minden kiírást megnyertek, 2011-től éppen a 450 Rallyval. És tegyük gyorsan hozzá, hogy bár idén Sam Sunderland a Gas Gasszal nyert, de tulajdonképpen az a motor is egy átmatricázott KTM.
![](https://kep.index.hu/1/0/4399/43992/439928/43992874_bc902d6ad50ecc5af6f66e7f1dd69328_wm.jpg)