Két éve mutatta be első M-es modelljét a BMW Motorrad: az M 1000 RR-t. Azóta már különkiadást is faragtak belőle az M GmbH ötvenedik születésnapjára. Most pedig itt a második M-es motorkerékpár, az M 1000 R. Az S 1000 R és RR alapjaira épülő sportos naked az ígéretek szerint mind utcán, mind versenypályán is kiemelkedőt nyújt.

Nyilván a sima S 1000 R 165 lóerős teljesítménye is mindenre elég, de nem készülhet úgy M-es gép, hogy ezt ne tornásznák fel jelentősen. Így az M 1000 R megkapta az S 1000 RR Shift Cam blokkját – ezt éppen nemrégiben frissítették, így immár 210 lovas, és természetesen az Euro 5-ös normát is teljesíti. A váltó negyedik, ötödik és hatodik fokozatát is lerövidítették, de a 199 kilós tömeggel így is megfutja a 280 km/h-t.
Az aerodinamikát sem vették félvállról, a kis szárnyak 220-nál 11 kilogrammnyi leszorítóerőt termelnek. Elsősorban tehát nagyobb tempónál tesznek hozzá a menetstabilitáshoz. A friss modell félaktív futóművet kapott, 45 milliméteres első villával, elektronikus állíthatósággal, és természetesen M-es féket is, épp olyat, amilyet az RR-en láthattunk. Elöl 320 milliméteresek a tárcsák, négydugattyús nyergekkel, hátul 220-as tárcsához szorítja a betéteket az egydugattyús nyereg. Betétből is van kétféle, az egyiket utcára, a másikat versenypályára szánják.
Az elektronikai csomag tartalmazza a Slide Control és Brake Slide Assist funkciókat is, amelyekkel kontrolláltabban csúsztathatjuk a meztelen gépet. Menetprogramból pedig a Dynamic és a Race is rendelkezésre áll. A combos technikának az árát is megkérik: a 22.600 euró hétezerrel több, mint az S 1000 R céduláján szereplő összeg.
Az új, M-es hipernaked mellett a sportrészleg idomos gépének, az M 1000 RR-nek a frissített változatát is bemutatták a bajorok. Igaz, itt teljesítménynövekedésről nem számolhatunk be, maradt a 212 lóerő, és a legnagyobb fordulatszám sem mozdult el 14.500-ról. Viszont mindez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem nyúltak a motorhoz, többek közt új, kovácsolt dugattyúk, szelepek titán szelepek és hajtórudak kerültek be. A végsebesség 306-ról 314 km/h-ra emelkedett.
Az első kerékhez olyan aero-burkolatot terveztek, amely a fék hűtését is segíti, de összességében is hegyezték az aerodinamikát. Az átdolgozott szárnyak az eddigi 16,3 kilogramm helyett 22,6 kilónyi leszorítóerőt produkálnak. Természetesen ahol csak lehetett, igyekeztek szénszálat használni, a menetkész tömeg így 192 kiló lett. Az alapár 33 ezer euró, de könnyen fel lehet pöckölni negyvenezerig is.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.