Dragster 500GP: robogónak álcázott őrület
Aki valaha is látott Italjet Dragstert – legalább képen, mert amúgy nem egy gyakori gép –, aligha gondolkodna egy pillanatig is, ha meg kéne nevezni a legveszettebb robogót. A zseniális ötletek nagy részét a 2019-es visszatérésre is megtartották az olaszok, amit viszont most mutattak a milánói EICMA-n, igazából már csak nyomokban emlékeztet robogóra, az őrültsége ellenben szemernyit sem kopott meg.
Visszatér az Italjet Dragster
Újra gyártani fogják minden idők legkirályabb robogóját.
Az 500GP-ben megmaradt például a térhálós váz, amely dizájnelemnek sem utolsó, és bár egyelőre csak tanulmányról van szó, a 450 köbcentis, 44 lóerős blokkban van bőven vitamin. Hatfokozatú váltót társítottak hozzá, amit rendes motorkerékpáron megszokott módon, lábbal kell kapcsolgatni. Maga a motor is előrébb került amúgy, és lánccal hajtja meg a hátsó kereket, ami szintén nem egy kimondott robogós megoldás.
A függőcsapszeges kormányzást is eldobták, helyette fejreállított villát szereltek be előre, hátul két rugóstag kapott helyet. A megállást pedig két darab 230 milliméteres tárcsa segíti Brembo nyergekkel, blokkolásgátlóval. Ennek összesen 180 kilogrammot kell lassítania. A szériaváltozat a jelenlegi tervek szerint 2024-ben érkezhet a piacra.
Futóművét és kormányzását tekintve sokkal közelebb áll az eddigi Dragsterekhez a #e01 nevű elektromos gép, amelyet kicsit korábbra, 2023 második felére ígérnek. Ebbe egy 12 kilowattos (16 lóerős) villanymotor kerül, akkucsomagja 4,91 kWh-s, és 150 kilométer körüli hatótávot pedzegetnek. Gyorstöltővel 36 perc alatt lehet telepumpálni energiával az aksit, hagyományossal pedig 5 és fél óra alatt.