Dragster 500GP: robogónak álcázott őrület

2022.11.08. 17:49

Aki valaha is látott Italjet Dragstert – legalább képen, mert amúgy nem egy gyakori gép –, aligha gondolkodna egy pillanatig is, ha meg kéne nevezni a legveszettebb robogót. A zseniális ötletek nagy részét a 2019-es visszatérésre is megtartották az olaszok, amit viszont most mutattak a milánói EICMA-n, igazából már csak nyomokban emlékeztet robogóra, az őrültsége ellenben szemernyit sem kopott meg.

Kapcsolódó
Visszatér az Italjet Dragster

Visszatér az Italjet Dragster

Újra gyártani fogják minden idők legkirályabb robogóját.

Az 500GP-ben megmaradt például a térhálós váz, amely dizájnelemnek sem utolsó, és bár egyelőre csak tanulmányról van szó, a 450 köbcentis, 44 lóerős blokkban van bőven vitamin. Hatfokozatú váltót társítottak hozzá, amit rendes motorkerékpáron megszokott módon, lábbal kell kapcsolgatni. Maga a motor is előrébb került amúgy, és lánccal hajtja meg a hátsó kereket, ami szintén nem egy kimondott robogós megoldás.

A függőcsapszeges kormányzást is eldobták, helyette fejreállított villát szereltek be előre, hátul két rugóstag kapott helyet. A megállást pedig két darab 230 milliméteres tárcsa segíti Brembo nyergekkel, blokkolásgátlóval. Ennek összesen 180 kilogrammot kell lassítania. A szériaváltozat a jelenlegi tervek szerint 2024-ben érkezhet a piacra.

Futóművét és kormányzását tekintve sokkal közelebb áll az eddigi Dragsterekhez a #e01 nevű elektromos gép, amelyet kicsit korábbra, 2023 második felére ígérnek. Ebbe egy 12 kilowattos (16 lóerős) villanymotor kerül, akkucsomagja 4,91 kWh-s, és 150 kilométer körüli hatótávot pedzegetnek. Gyorstöltővel 36 perc alatt lehet telepumpálni energiával az aksit, hagyományossal pedig 5 és fél óra alatt.