Dragster 500GP: robogónak álcázott őrület
Aki valaha is látott Italjet Dragstert – legalább képen, mert amúgy nem egy gyakori gép –, aligha gondolkodna egy pillanatig is, ha meg kéne nevezni a legveszettebb robogót. A zseniális ötletek nagy részét a 2019-es visszatérésre is megtartották az olaszok, amit viszont most mutattak a milánói EICMA-n, igazából már csak nyomokban emlékeztet robogóra, az őrültsége ellenben szemernyit sem kopott meg.
![](https://kep.index.hu/1/0/4605/46055/460559/46055914_4d96ed1fb9cbbdeb3192e2fda9da7770_wm.jpg)
Az 500GP-ben megmaradt például a térhálós váz, amely dizájnelemnek sem utolsó, és bár egyelőre csak tanulmányról van szó, a 450 köbcentis, 44 lóerős blokkban van bőven vitamin. Hatfokozatú váltót társítottak hozzá, amit rendes motorkerékpáron megszokott módon, lábbal kell kapcsolgatni. Maga a motor is előrébb került amúgy, és lánccal hajtja meg a hátsó kereket, ami szintén nem egy kimondott robogós megoldás.
![](https://kep.index.hu/1/0/4605/46055/460559/46055916_fa01d8a8c0df822fc0d66178f9cc8fe0_wm.jpg)
A függőcsapszeges kormányzást is eldobták, helyette fejreállított villát szereltek be előre, hátul két rugóstag kapott helyet. A megállást pedig két darab 230 milliméteres tárcsa segíti Brembo nyergekkel, blokkolásgátlóval. Ennek összesen 180 kilogrammot kell lassítania. A szériaváltozat a jelenlegi tervek szerint 2024-ben érkezhet a piacra.
![](https://kep.index.hu/1/0/4605/46055/460559/46055918_e894a8204e645c60b86b21d0da37c0a4_wm.jpg)
Futóművét és kormányzását tekintve sokkal közelebb áll az eddigi Dragsterekhez a #e01 nevű elektromos gép, amelyet kicsit korábbra, 2023 második felére ígérnek. Ebbe egy 12 kilowattos (16 lóerős) villanymotor kerül, akkucsomagja 4,91 kWh-s, és 150 kilométer körüli hatótávot pedzegetnek. Gyorstöltővel 36 perc alatt lehet telepumpálni energiával az aksit, hagyományossal pedig 5 és fél óra alatt.
![](https://kep.index.hu/1/0/4605/46055/460559/46055920_a59d1f1a19112e67dec8d0d2bcfc5d2a_wm.jpg)