Ezek a Royal Enfieldek már nem ázsiai igénybevételre készülnek

2023.06.08. 11:33
Előzmény (1)

Új indiai city vagány érkezik. Vagy érkezhet - ilyenkor még illik feltételes módot használni, pedig ha egyszer elkészül a Royal Enfield Hunter 450 köbcentis változata, azzal azért várhatóan bekínálják az európai piacot is, hiszen a gyártó jól láthatóan kiterjesztette csápjait az öreg kontinens irányába. Ott vannak az européer gyomornak való 48 lóerős 650-esek, de a Himalayanból is csecse kis scramblert faragtak a Scram 411 képében.

royal-enfield-hunter-350-02

A Hunter - a jelek szerint innentől így kell hivatkoznunk - kisebbik változatát próbálta ki nemrég Békés Dóri a tatabányai fiúk jóvoltából. Nekem ugyan csak közvetetten volt a motorhoz szerencsém (együtt jöttünk haza, én a Scramet hoztam el), de Dóri arra a konklúzióra jutott, hogy frankó kis belvárosi közelharcos lett az egyhengeres dizájnmotor.

Ha viszont igaz, hogy a 450-es Hunter nem a Himalayan 26 lóerős blokkját kapja meg, hanem egy új egyhengerest, ami várhatóan már 40 lóerő körüli teljesítményt nyújt, akkor érdekes alternatívává válhat a kisköbcentis motorok piacán. A jelentős teljesítménynövekedésre pedig több dolog is utalhat. Utalhat, hiszen a fenti fotót láthatóan egy tányér mákostésztával készítették, de a nemzetközi oldalak szerint a tank alatti fekete paca egy folyadékhűtéses motor. Sőt, a RideApart újságírói még kisplexit, valamint doboztartó konzolokat is látni vélnek - és hát azokra mi szükség is lenne egy dedikáltan városi rombolón? Én meg a magam részéről keresek a környéken egy olcsó szemészeti rendelést.