Megérkezett az aszfaltra optimalizált V-Strom 800

2023.10.06. 14:47

Egy korábban kiszivárgott fotó alapján még csak feltételezhettük, hogy a közúti használatra optimalizált V-Strom 800 rövidebb rugóutakkal érkezik, mint a Suzuki kínálatában először megjelent DE, azaz off-road változat. A 800RE bemutatója azonban meg is erősítette, sőt, más téren is jelentősen eltér a testvér modelltől.

Az alapterületeken persze nem. A váz természetesen megegyezik, akárcsak a 83 lóerős, 776 köbcentis, soros kéthengeres blokk, de akárhonnan is nézem, az RE egészen más élményt nyújtó motornak hat, mint a DE. Ahogy kezdtem: a rugóút radikálisan különbözik a két modellben. A DE 220 milliméteres lábai helyett a közúti RE alá 150-es darabokat pakoltak. Előre szeparált működésű, állítható előfeszítésű villák, hátra pedig szintén állítható előfeszítésű Showa rugó került. Ezzel a motor hasmagassága 185 milléméterre csökkent 220 helyett, az ülésmagassága pedig 825 milléméterre 855 helyett.

A rugózáson túl az első kerék mérete is csökkent. 19-re 21 helyett, aminek a szélessége 90-ről hagyományos 110-re nőtt, ami már látatlanban is súlyos különbségnek tűnik. Apropó súly - oké, legyen tömeg, mielőtt tarkón lő egy mérnök - 230-ról 223 kilóra apadt. Ez már egészen közel van az egyelőre még kapható, 650-es elődmodellhez, ami 216 kilogrammal mérlegel.

A megjelent információk szerint a kormány valamivel alacsonyabbra és a motor vezetőjéhez közelebb került, a lábtartó viszont magasabbra és hátrébb. A V-Strom 800RE magyarországi ára 4 millió 400 ezer forintban áll meg, ami jelen állás szerint 300 ezer forinttal kedvezőbb a DE változaténál.