10 pontban az új S 1000 XR-ről

2023.10.31. 13:55

Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a BMW – akárcsak más gyártók – több oldalnyi olvasnivalóval lepi meg az újságírókat egy friss megjelenés kapcsán. A friss megjelenés most az új S 1000 XR, ami annyit változott, hogy megpróbálom inkább pontokba szedve átadni a történteket, és persze mellécsapok egy rakás képet a galériába.

  1. A 2024-es XR-ben 5 kilóval könnyebb a blokk, mint elődjében. Maga a motor az S 1000 RR-ből származik, de tágabb középtartománnyal, különös tekintettel a hosszabb negyedik és hatodik fokozatra.
  2. A 999 köbcentis, sornégyes blokk legnagyobb teljesítménye 170 lóerő 11 ezres fordulaton, csúcsnyomatéka pedig 114 Nm 9250-nél.
  3. A motor 227 kiló könnyített BMW akksival, Dynamic- és Túra csomaggal. Ez összesen 10 kilogramm fogyást jelent.
  4. Az új Flex Frame váz a korábbinál nagyobb arányban támaszkodik a blokkra, mint teherviselő elemre. A segédváz tömege 9 százalékkal, a lengőkaré pedig 19 százalékkal csökkent elődjéhez képest.
  5. A Dynamic ESA elektromos futómű az alapcsomag része lett, és a Road és Dynamic programokat ismerő Dynamic ESA Pro a feláras holmi. Hasonlóan alapárassá vált a Dynamic Brake Assistance és Control, a Dynamic Traction Control, a Hill Start Pro, a HP Shift Assistant Pro.
  6. A komplett kipufogó rendszer új.
  7. Egy új 6,5”-os TFT kijelzőt raktak rá.
  8. A Rain, a Road és a Dynamic menetprogramok közé bekerült alapáron a Dynamic Pro.
  9. Külön kérhetőek 17-es M Carbon felnik, amik megegyeznek az S 1000 RR-en találhatóakkal, ami azt jelenti, hogy tömegük alig 1,8 kilogramm, ami önmagában 17% rugózatlan súlyfogást jelent.
  10. A 2024-es BMW S 1000 XR alapára baljós fekete színben 7.690.000.- forint.