Ez valahogy így ívódott be: a Brembo az jó. Ha motorokról van szó, akkor ők A fékgyártók, holott mondjuk a Nissinnek is vannak húzós termékei, mégis így alakult a pavlovi reflex. Ők pedig igyekeznek is életben tartani a velük szemben támasztott elvárást, most például elég sűrű évet zártak.
Amellett, hogy összerakták a 2024-es GP4-MotoGP féknyerget, a hétköznapi motorosoknak is jutott fejlesztés. Mégpedig a Hypure, ami egy szójáték a “hyper” és a “pure” szavakból összerakva, amit valamiféle hiperletisztultságként kellene értelmezni. Mondjuk ettől még úgy hangzik, mintha egy angol cicának köszönnél.
A Hypure először is össztömegében fejlődött. A Brembo szerint két hasonló konfigurációban az új fiú 10 százalékkal kevesebbet tud bemutatni a mérlegen, ami elég fontos, hiszen így a rugózatlan tömeg csökken, ami közvetlenül hozzájárul ahhoz, hogy maga a motor kezesebben viselkedjen az úton.
Ezen kívül egy Brembo szabadalom alá tartozó fejlesztéssel javították a fékbetét felfekvését, amivel szerintük nem csak az elérhető fékerőben jelentkezik különbség, hanem a betét kopása is lassul. A gyártó közleménye szerint az időnként pályára tévedő utcai motorosokat tartották szem előtt, így arra számítunk, hogy a közepes- és nagy teljesítményű naked, sport-túra és crossovereken találkozunk majd a Brembo jellegzetes megjelenésű, új féknyergével.