Csak találgatás van, hogy milyen olasz motort láttak
Oké, nem a világ legfontosabb rejtvénye, de mégiscsak érdekes tippelde, hogy milyen motorról futott be egy sor kémfotó a német Motorradhoz. A nemzetközi sajtószíntéren velük együtt Aprilia RS 457 testvérmodellként hivatkozzák, de ez azért nem ennyire egyértelmű. Az olasz Motociclismo munkatársai adtak először hangot erős kétségeiknek, amit a brit Visordown szerkesztőségében is osztanak. Az amerikai RideApartnál meg már egyenesen Moto Guzzi újdonságról írnak. Vajon mi lehet az igazság?
Őszintén szólva senki nem tudja, hivatalos megerősítés ugyanis értelemszerűen nem érkezett. Ami miatt sokan az RS 457 testvérmotorjára gondolnak, az a jellegzetes, egyébként 48 lóerős motorblokk. További egyezés az RS-sel az első és a hátsó felni, valamint az az ésszerű következtetés, hogy bevett motoripari húzás ugyanarra a platformra idomos és csupasz változatot gyártani. Csakhogy!
Bár a kémfotón igyekeztek gondosan eltakarni a vázat, a kilógó nyaknál fülön csíphető, az alumínium helyett az acélcső szerkezet. A központi hátsó rugóstag helyett klasszikus, kettős darabot találsz, az igényes (de egyébként acél) lengővilla helyére egyszerűbb darab került. Ami miatt pedig joggal lehet Guzzira gondolni, az a kerek fényszóró, ami erősen kilóg az Aprilia modern dizájn nyelvezetéből. Tehát igazából két megállapítást tehetünk magabiztosan: az egyik, hogy a motor a Piaggio csoporthoz tartozik, a másik, hogy az RS 457 A2 kategóriás blokkja kerül bele.