Erős jel érkezett, hogy a Yamaha R9-re cseréli az R6 sportmotort

2024.01.31. 14:13

Híresztelés, mendemonda, szóbeszéd, pletyka, füles – hirtelen nem is jut eszembe több szinonima, amivel ki tudjuk fejezni, hogy hivatalos úton nem megerősített információk szerint háromhengeres sportmotort készít a Yamaha. De mivel ez az infó nem a sarki zöldségestől, hanem a WorldSBK paddock-ból érkezik, mégiscsak érdemes egy pillanatnyi figyelmet szentelni rá.

Azt talán már minden rendes motorbuzi észrevette, hogy mintha történne valami a liter alatti sportmotorok világában. A Honda visszahozta a CBR600RR-t, a Kawasaki pedig rögtön két fronton támad; a ZX-4RR-re még márkakupát is felhúznak magyarországi fordulóval(!), és úton van a ZX-6R is.

Hogy a Yamaha hogyan száll fel erre a vonatra, arra Greg Haines belső körös szakkommentátor posztja világíthat rá, amit január 28-án tett ki az X-re. Ebben az áll, hogy a jerezi teszt alatt úgy értesült, az utolsó szenzonját futja Supersportban az R6, amit várhatóan az R9 vált le.

Erre a 2022-es Supersport szabályváltozások lehetőséget is adnak, hiszen az teret ad a köbcenti-tartományok kibővítésére. Ezzel él a Triumph is a 765-ös blokkal vagy a Ducati a 955 köbcentis Panigale V2-vel. És ezekszerint a Yamaha is megtalálja benne a lehetőséget a 890 köbcentis, háromhengeres crossplane CP3-mal.