Segédkerekekre, mint a gyerekbicikliken amúgy tényleg volna igény?

2024.02.02. 15:19

Van olyan, akinek nem dőlt még el motorja? Egy sem? Ahhoz képest, hogy a minimálishoz konvergáló anyagi káron túl semmi extra, félelmetes vagy akár túlzottal kellemetlen érzés nem társul hozzá, mégis sokak számára jelent elég nagy para faktort, pláne a motorozás világába frissen belépők között. Tehát van itt egy probléma, ami nem is akkora probléma – na mindegy is, van itt rá egy lehetséges megoldás, amit a kínai eredetű Voge szabadalmaztatott.

Voge-stabilisers-01
Fotó: Voge

Ha valakinek nincs meg, a Voge a kínai Loncin Group európai piacra szánt kvázi prémium márkája. A gyártónál felgyülemlett know how bázisa elsősorban a BMW technológiáján alapszik, ugyanis mintegy 15 évet töltöttek el azzal, hogy a bajor márka OEM, azaz gyári alkatrész beszállítójaként funkcionáltak.

A Voge ötlete az eldőlés kiküszöbölésre egészen a gyerekbiciklikig nyúlik vissza. Segédkerekek, amik megtámsztják az álló helyzetben egyébként felboruló motort. Ezzel a fajta kitámasztással korábban a Honda, a Yamaha és a Harley-Davidson is kísérletezett, de végül rendre a drága és érdektelen fejlesztések sorsára jutottak.

A Voge megoldása egyszerű. A lengővillát megterhelik egy hidraulikusan működtetett kitámasztó szerkezettel (egy kis rugózatlan tömeg, ollé!), ami lassú tempónál automatikusan leereszti a kitámasztó segédkerekeket. A technológiának vannak nyilvánvaló hiányosságai, mert arról például egy szó nem esik, hogy mi történik erősen egyenetlen talajon, de megkockáztatom, hogy ezt a kínaiak sem gondolták komolyan. Valószínűleg inkább egy érdekes performance-nak szánták, ami egy pillanatra a márka és a képeken szereplő donormotor, a 900 DSX felé irányítja a figyelmünket.