Ezúttal Párizsban vizsgálják a motorok kitiltásának lehetőségét
Lépett Visegrád a motorosokat kitiltó tábla ügyében
Visegrád engedményt tett, de a motorosok megkülönböztetése továbbra is probléma.
Érkezik a tavasz, a jó idő közelgő beköszöntével pedig nem csak a motoros, hanem a motorosokat célkeresztbe hozó szezon is megkezdődik. Mint minden évben – tegyük hozzá, nem alaptalanul – ezúttal is a kibocsátott zajon keresztül morzsolgatnák meg a kétkerekű közösség bőrnadrágban páncolt heréit. Üdítő frissesség, hogy nem a lesújtó kalapács erejével, hanem óvatosan, mintegy vitára érdemes lehetőséget közelítik meg a motorok kitiltásának témáját, felismerve annak súlyos hátulütőit.
Párizs városi tanácsában fontolgatják annak a lehetőségét, hogy részlegesen kitiltják a motorkerékpárokat és robogókat a város határain belülről. Pierre-Yves Borunazel párizsi tisztviselő szerint a kétkerekű, belsőégésű járművek által keltett zajt próbálnák ezzel csökkenteni. Borunazel egy olyan statisztikával igyekszik megtámasztani az általa támogatott javaslatot, amiben az áll, hogy a francia főváros lakosságának 80 százalékát zavarják az éjszakai zajok.
Tehát ez egyelőre egy javaslat, amit megvitatnak a városi tanácsban. A javaslat értelmében a város határain belül este 10 és reggel 7 óra között nem lehetne motorral vagy robogóval közlekedni, ami alól természetesen kivételt képeznének az elektromos meghajtású motorok és robogók. Borunazel szerint nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy sokan nem szórakoztató, hanem közlekedési eszközként tekintenek kétkerekű járműveikre, így a javaslat életbelépését akkor látja ésszerűnek, ha emellett megkétszerezik azokat a támogatási formákat, amiknek a segítségével a lakosok csendes járművekre tudják cserélni a gépeiket.
A javaslat még akkor is diszkriminatív és ésszerűtlen, ha az sokkal óvatosabb, mint amivel a tavalyi évben hergelte a magyar motoros közösséget a Levegő Munkacsoport. Bár életbe előreláthatólag nem fog lépni, ha előrelépés történne, akkor is egyelőre legfeljebb egyéves tesztidőszakban gondolkodnak az érintett párizsi vezetők, aminek a végén le kell vonni a tanulságokat.
Kitiltaná a robogókat a belvárosból a Levegő Munkacsoport
De az autósok sem maradnak ki az újabb javaslat csomagból. Búcsúzhatunk az Üllői, a Bajcsy-Zsilinszky és a Váci úttól is, ha rajtuk múlik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.