A Honda elég jó első villákat rakott a CB125R alá

2024.04.01. 11:51

A CB125R-ben mindig is az volt a jó, hogy a Honda el mert rugaszkodni a gagyitól, ami a nyolcadliteres hengerűrtartalom kategóriában egyáltalán nem magától értetődő. A futómű, a fék, a kivitelezés már évekkel ezelőtt is bőven kiérdemelte legalább a tisztességes jelzőt, ami azt jelenti, hogy a Duke 125-tel játszik egy ligában.

A 2024-es frissítés fontos eleme maga a motorblokk, ami a környezetvédelmi-előírások miatt nem várathatott tovább magára, de első ránézésre nem sült el rosszul. A 13 lóerőből 15 lett, a 10 newtonméteres legnagyobb forgatónyomaték pedig 11,6-ra kúszott fel, és ez az a méretkategória, ahol még a tizedesvessző utáni számok emelkedésének is szoktunk örülni.

A frissített CB125R másik fontos újítása a futómű elejét érinti. Ugyanis új villákat kapott: 41-es csúszószár-átmérőjű, nagy dugattyús, szeparált működésű, Showa SFF-BP fordítottakat. A kontextus kedvéért érdemes megemlíteni, hogy ugyanazokat, amiket egyébként a nagytesó, a CB650R alá pakol a Honda. És ott is szoktuk szeretni.

Ezeken túl a modell megörökölte az érintőképernyős, 5” TFT-kijelzőt. A CB125R négyféle fényezésben érhető el. Kékben, pirosban, fehérben és feketében (utóbbinál a logó aranyszínű), hazai ára pedig 1.949.000.- jó magyar forint.