Olajszivárgós Man TT versenymotorra reflektál a Triumph
Amikor a Triumph négy évvel ezelőtt bemutatta a belépőszintűnek szánt, valójában középméretű nakedjét, amihez leporolták a Trident nevet, valamint a régi 675-ös háromhengerest, azzal piacoltak, hogy megalkották a kategória legkezesebb motorját. És én ezt érdemben nem is tudom elvitatni. A Trident 660 jó. Maga a gyártó pedig csurig van történelemmel. Nem is félnek visszanyúlni hozzá; az egy éven keresztül kapható Trident Tribute kiadással meg is teszik.
Egészen pontosan a hetvenes évek sikersorozatához térnek vissza, amikor a nyomórudas, háromhengeres F750-nel 1971 és 1975 között sorozatban vitte haza az győzelem dicsőségét a Man-szigetről a Triumph.
Apró érdekesség, hogy erre a motorra ragasztották rá az 1970-es Bol d'Or 24 órás versenyen a Slippery Sam nevet a nem túl hízelgő olajeresztő jellemzője miatt, ami a beszámolók szerint rendesen be tudta teríteni a motorokat. Na de a győzelem az győzelem, nem? Ebből az időszakból inspirálódtak a fehér, kék és piros színsémával, valamint a 67-es rajtszámmal.
A látványos színösszeállításon túl a Triumph-nál ráagattak néhány, alapesetben feláras extrát. Ilyen a fényszóró feletti apró szélterelő idom, az alumínium pocak idom, valamint a gyorsváltó - amit egyébként is kihagyott ziccer nem belekalkulálni egy Trident 660 árába - és a blipper. Az ára egyelőre nincs meg, az alap Tridentet éppen 3.279.000.- forintban mérik, ennél valamivel biztosan többet kérnek majd a különleges kiadásért.