Most, 2024-ben hiába nyálazod végig a Suzuki kínálatát, azt fogod látni, hogy 125 és 650 köbcenti között nem nyújtanak alternatívát a vásárlóknak. És ez az arány csak romlani fog, mert a belsős pletykák úgy szólnak, hogy most vegyen hatötvenest, aki a gyémánttá csiszolt V2-vel akar motort hazavinni, és akkor az utcai motorok között tényleg csak az egy szem 400-as Burgman ácsorog majd a tátongó köbcenti űrben.
Az egykor sokkal színesebb kínálat összeszöttyedő zsákján az időről időre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások rántották össze a zsinórt, hiszen van, ahol úgy érzik, a 2-3-400 köbcentis, időnként akár 2,5 litert is fogyasztó, a dugóban nem álló, a városban helyet nem foglaló motorok fogják hazavágni a bolygót. És mielőtt átmegyünk európázásba: az amerikai piacról is eltűnt a köztes kategória.
De nem marad ez mindig így, a Suzuki láthatóan dolgozik az ügyön. Változó szelepvezérléssel térhetnek vissza a 250 köbcentis kategóriába. A szabadalmaztatott technológiában nincs nagy megfejtés; kétféle bütyökprofil segítségével változtatnak a töltéscserén, amit egy csatornán keresztül, bejuttatott olajnyomással bírnak váltásra. Már-már klasszikus.
És, hogy mi lehet ennek a vége? Ezen a ponton leginkább még csak találgatni lehet. De a 248 köbcentis kéthengeressel adja magát, hogy a legnépszerűbb kategóriákban állnak majd elő, azaz egy V-Strom 250-et és egy GSX-S250-et nem nagy rizikó megjósolni.