Hamis zajkibocsátási eredményekkel bukott meg a Yamaha
Az idei évben több japán járműipari vállalat teszteredményeit vizsgálja az illetékes Közlekedési Minisztérium, miután először februárban a Toyota maga jelentette, hogy néhány munkagépük motordiagnosztikája hamis adatot mutat. Ezzel nem csak önmagukkal szemben indítottak vizsgálatot, valóságos lavina indult meg.
![IMG 0989](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5676/56765/567654/56765473_5ec61438e077b75f518068461488c00f_wm.jpg)
A Toyota június 3-án egy sajtótájékoztatón jelentette be, hogy 7 modelljük esetében problémákat találtak a biztonsági- és törésteszteken. A fals számokat helytelenül végzett tesztek és kozmetikázott adatok produkálták. A vizsgálatokat más gyártók felé is kiterjesztették, és problémákat találtak a Hondánál, a Mazdánál és a Suzukinál is.
A vizsgálatok pedig utolérték a járműipar első, dedikáltan motorkerékpárokat érintő szereplőjét, a Yamaha motoros részlegét. A Yamaha Japan cégvezetői elismerték, hogy legalább három modell esetében a valós és a továbbított zajkibocsátási adatok között eltérés van.
![yzf r3 2](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5676/56765/567654/56765477_90e53dd85ae3955cd66b0c53c18116bc_wm.jpg)
A Yamaha esetében három olyan modellről beszélünk, amelyek az európai piacon is jelen vannak. Ezek nevezetesen az YZF-R3, az YZF-R1, valamint a TMAX. A Japan News értesülései szerint a vizsgálat összesen 7500 legyártott darabot érint. A Yamaha tartja az álláspontját, miszerint náluk nem tudatos adathamisítás történt, hanem hiba.