Idén februárban a Toyota saját maga jelentette, hogy a munkagépeik motordiagnosztikai eredményeivel gond van, amivel olyan lavinát indítottak el a japán járműiparban, amit talán ők sem sejtettek előre. A japán Közlekedési Minisztérium elkezdte felülvizsgálni a járműipari szereplők különböző vizságlati eredményeit, amin a Yamaha, mint első motorgyártó szereplő elhasalt.
![2020-Yamaha-YZF-R1-52](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5681/56816/568160/56816051_c546809d1df5ca27ad2028bdc6716f46_wm.jpg)
A Yamaha álláspontja szerint nem is igazán házon belüli csalásról, sokkal inkább hibáról kell beszéljünk az ő esetükben – amit majd a vizsgálatok vagy alátámasztanak vagy nem – a lényeg végtére is nem változik. A TMAX, az YZF-R3 és az YZF-R1 zajkibocsátási teszteredményei nem egyeznek a valósággal.
Fejlemény az ügyben, hogy az érintett modellek gyártását a Yamaha egyelőre kénytelen felfüggeszteni. Bár a Yamaha az amerikai RideApartnak adott nyilatkozatában azt válaszolta, hogy a leállított gyártás egyelőre nem érinti a Japánon kívüli piacokat, mégiscsak Európában forgalmazott modellekről beszélünk, így a kirobbant vizsgálati botránynak hosszútávon mégiscsak lehetnek hatásai a hazai vásárlókra.