Az utolsó V2 Ducati superbike

2024.07.16. 15:39

Nem mindenkinek adatik meg ebben az életben, hogy V2 és V4 Panigaléval is szerencséje legyen. Nekem a hosszú évek óta európai jólétbe szakadt cimborám kellett felkeresnem, hogy meséljen már egy kicsit a két motor közötti különbségről. A beszélgetés valahogy így zajlott: “Te Marci, akkor végül is a V4 annyival jobb, mint a V2?” ő pedig csípőből adta a választ. “Határozottan” - szólt az összefoglaló, majd mesélt egy kicsit a jobb karakterről, a kezelhetőségről és arról, mennyivel durvábban megy, majd amikor azt kezdtem el firtatni, hogy akkor mégis miért cseréli le a V2-t, egy kis bargeri felhanggal válaszolta: “mert azt jobban szeretem” - hát így.

MY25 DUCATI PANIGALE V2 SUPERQUADRO FE  7  UC659714 High
Fotó: Ducati

Persze a két Panigale valójában nem összemérhető, sem a valóságban, sem papíron, én is csak a személyes sztori miatt fűztem egy csokorba őket. Na meg, hogy lássuk mi is az irány, amit a Ducati vezetősége kijelölt: csak a legdurvább maradhat. A nagykutya. Legalábbis ha superbike-ról beszélünk. A V2-nek ugyanis mennie kell, éles sportmotorból csak a 215 lovas maradhat, a kicsit bohókásabbnak mesélt 155-ös ideje lejárt, a bolognai központ (vagy az Audi?) kivezeti a kínálatból. Ahogy írtam, legalábbis, ha superbike-ról beszélünk. A 110 lóerős, 939 köbcentis SuperSport 950, Monster és Multistrada V2 marad.

A Ducati egy végső kiadással búcsúzik a V2-től. “Final Edition” - így is nevezik. Ez egy együléses, limitált szériás motor egyedi nyereggel, kulccsal, sorszámozott jelölésekkel, a hozzá illő képernyőanimációval, meg persze minden egyedi jósággal felszerelve.

MY25 DUCATI PANIGALE V2 SUPERQUADRO FE   2  UC659708 High
Fotó: Ducati

Ilyenek a szénszálas dob, sárvédők, láncvédő, dekni védők. A 43-as Showa BFF villák helyére 48 milliméteres csőátmérőjű Öhlinsek kerülnek, a hátsó ZF helyére minden paraméterében állítható, szintén Öhlins. Emellett felkerülnek a majdnem legújabb M4.32 monobloc nyergek, elektronikából pedig értelemszerűen a legfrissebb. Tehát ez lesz a csúcsváltozat, amibe a Ducati tényleg belerakott mindent, amit tudott. Igazán kár, hogy csak 555 darab készül belőle. És még nagyobb kár, hogy ez az utolsó V2 Ducati superbike.