Időnként kacifántosan behatárolható kínai robogó ugyan van ennél olcsóbban is, de japán mércével nézve kifejezetten az alacsony árú szegmensben újított a Yamaha. Mondom is a lényeget: a RayZR 125 regadóstól, bruttóban számítva, két szál kovászos uborkával 948 ezer forint, ami mondjuk 3, vagy talán csak 2 jobb trekking bicikli ára, de nem érzem barokkos túlzásnak az elektromos bicikliket, mint alternatív lehetőségeket is iderángatni.
Hasonló áron a Hondának van ajánlata, a Vision 110-et kínálják hozzávetőlegesen ugyanennyiért, ami viszont még úgy is egy hajszálnyival erősebb (6,4 kW a RayZR 6 kilowattjával szemben), hogy 15 köbcentivel kisebb hengerűrtartalommal csábít; hamarabb érkező nyomatékon, ami az agglomerációs-városi közlekedésben hasznos érték, azonban hoz egy kicsit (Vision: 9 Nm / 5750 ford. vs. RayZR: 9,7 Nm / 5000 fordulaton). A RayZR várható fogyasztása még akkor is 2 liter körül alakul, ha a start/stop rendszert kilövöd.
A RayZR másik csábító pontja, hogy könnyű és kicsi. Az egész robogó tömege 99 kilogramm, de ez indulásra kész állapotban és teletankolva értendő. Az ülésmagassága pedig megáll 785 milliméteren, ami azt jelenti, hogy a Yamaha kifejezetten a 150-180 centiméteres testmagassággal megáldott pilótákat célozza. És persze meg ne feledkezzünk a legfontosabb robogós értékről: az ülés alatt 21 liter a tárolókapacitás.