Bemutatkoztak a 2025-ös Africa Twinek

2024.08.01. 08:20

A Honda 1984-ben elindította az Africa Twin projektet. Ha magát a motort másképp is képzelték el, az alapmotivációt már akkor is a BMW szolgáltatta: versenytársat kellett állítani a GS-nek. Igaz, az még az R 80 G/S volt, amit jelentős részben Peres Lászlónak köszönhet a világ. Mindenhol ott vagyunk, igaz? Az Africa Twinnek öt feladata volt: elérni a legalább 180 kilométer/órás végsebességet, a tarható 150-es utazót, könnyen javíthatónak kellett lennie, egy tankkal képesnek kellett lennie megtenni 450 kilométert, és persze aszfalton, meg terepen is használhatónak kellett lennie. Tádámm: XRV 650, majd néhány évvel később megszületett a kirobbanóan sikeres XRV 750.

Azóta a világ, az elérhető technológia és a motorosok igényei megváltoztak. A 102 lóerős CRF1100L Africa Twin ma már kiröhögi a 180-as végsebességet, az XRV meg a mai AT terepképességeit. 2023-ban a vásárlók 63 százaléka DCT-váltóval kérte a motort, az ES kivitelbe meg megérkezett az elektromosan, menet közben is állítható Showa futómű. Az Adventure Sports kivitelek 24,8 liter benzint szállítanak, tavaly pedig 19-es első kereket fűztek rá.

A következő évre már nem is jutott műszaki értelemben vett újítás, a Hondánál mindössze színekkel és grafikákkal operálnak. A piros örök, mint a lakáshitel, a feketét viszont audiszürkére váltják. A poszter-színösszeállítás piros-kék-fehér trikolor színében hű maradt a tavalyi dizájnhoz, de maga a grafika változott; a Honda szerint az új összeállítás közelebb áll a régi 750-esek világához. Ha ők mondják...