Ferrari-motoros motor motorépítő motorosoknak

2024.08.07. 15:53

Tudod, hogy ki az a Maxwell Hazen? Nyilván nekem sem volt meg; valaki úgy mondaná a Michigani Egyetemen végzett kreatív mérnök, szerintem leíróbb, hogy szent őrült, motorépítő, aki szeret nem a kézenfekvő megoldáskondérból meríteni. Szóval kitalálta, hogy épít valamit egy Ferrari motor köré.

ferrarimotorosmotor
Fotó: The Mighty Motors / Instagram

Az alany egy F355 V8. Ezt a motorblokkot 1994 és 1999 között használta a Ferrari. Ez a vényóc' zenélt abban a 355 Spiderben is, amiről Karotta csinált anyagot valamikor a piramisok alapkőletételének időszakában. A Ferraris anyaghoz tartozó (még TC tévéadásban) két egészen meglepő dolog szúrt szemet: az egyik Gábor egészen rövid frizurája, a másik pedig a mai motoros szemmel nézve nem túl vaskos gyorsulás (ettől még gyönyörrohamot kapnék, hacsak a közelében állhatnék egynek, egyszerűen csak a 150 lóerős motorok nagytempós gyorsulásától érzésre elmarad).

Kapcsolódó
Az első mindig emlékezetes

Az első mindig emlékezetes

Kettőszáznyolcvannal hajtani egy orosz MIG-eknek épült reptéri kifutópályán egy Ferrarival, és fizetést kapni érte, ez aztán arcátlanság a javából. Hahaha.

Az F355 3496 köbcenti, 380 lóerő, és három súlyos kihívás tartozik hozzá. Az első kettő szó szerint. Az egyik, hogy az elérhető adatok szerint maga a motorblokk átlag 20 literes fogyasztással jár-kel és tesz csodát a nagyvilágban, szóval a tankon nem lehet spórolni. A tankban lévő folyadék meg tömeg. Ahogy maga a blokk is: motoros szemmel nézve  nehéz. Váltó és difi nélkül 168 kiló. Ahhoz a többlethez már kell is az Öhlins TTX meg a Brembo Stylema.

A harmadik probléma pedig maga a váltó, amit a vázhoz hasonlóan egyedi módon kell átalakítani. Ebben mondjuk pont van tapasztalata Hazennek: egy Dodge Viperből kiemelt V10 köré már épített motort. Annál a Ferrari motoros motor rövidebb lett, de még mindig hosszú, mint egy drag motor, úgyhogy kanyarokban valószínűleg nem üt majd nagyot. De azért tegye fel a kezét, aki nem próbálná ki! Na ugye.

Az oldalról ajánljuk

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

április 17., 10:14
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
  • Közélet

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?

Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.

április 17., 16:38
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

április 14., 15:47
Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

április 14., 16:58
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

április 14., 15:11