Újabb belépőszintű, kínai túraenduró érkezik a játszótérre

2024.08.28. 10:34

A KSR alá tartozó Brixtont még mindig nehéz hova tenni. A maga nemében könnyű rámondani, és annyival lerendezni, hogy kínai, ugyanakkor az ázsiai tőkére támaszkodó, angolszász hangzású márka az európai ízlésre bazíroz, és kínál modelleket 125 köbcentitől 1200-ig bezárólag. Mindeközben árképzésüket tekintve nem lőnek jelentősen a bejáratott márkanevek alá, mint mondjuk egy QJ vagy Voge. Az eddig csinos kis roadsterekben utazó brand most kaput nyitott jelenkorunk legerősebb műfaja, a túraendurók felé.

storr500

Az igazság az, hogy a Storr 500 nem is annyira friss eresztés. A 2022-es EICMA-n már bele lehetett futni, de a cég költésgvetése nem zakatolt elég zökkenőmentesen, így a modellbővítés csúszott. Nos, úgy tűnik a szekér mocorog: megkezdődik a Brixton A2-es túraendurójának világhódító útja. Első körben Kínában, aztán érkezik hozzánk is.

A Storr 500 nevét és sziluettjét tekintve egyértelműen valamiféle belépőszintű Husqvarna Norden 901-re hajaz. A műanyagok alatt acél csővázban egy 48 lóerős, 486 köbcentis sorkettes lakik, amivel a Crossfire 500 modellekben már el lehetett kezdeni az ismerkedést; erre a blokkra egyébként igen büszkék a márkánál, állításuk szerint mintegy 80 ezer mérnöki munkaóra van benne. A fék a testvérmodellhez hasonlóan radiális J. Juan, a futómű KYB, az elektronika pedig Bosch.

A Storr 500 után pedig megkezdődik az a bizonyos nagy fába való fejszevágás: a Brixton nekifeszül az 1200 köbcentis változatnak az 1222 köbcentis kéthengeres motorblokkjukkal.