Kizárólag zárt pályára érkeznek 2025 legdurvább Yamaha sportmotorjai
Kétkerekű atomtöltet kategóriában jelentett be két újdonságot a Yamaha, miután a rendszámozható R1-et a folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt 2025-ben kivezetik az európai kínálatból (Yamaha Gábor szerint jövőre azért az alapváltozatért még be lehet csettegni a szalonba és lesz rajta rendszám is). A gyártó 200 lóerős, literes sportmotorjával most éppen az történik, ami korábban az R6-tal. Megvásárolható marad, de közúti forgalomba innentől már nem lehet helyezni. Mármint Európában. És ha közúti forgalomba már úgysem kerülhet, a Yamaha lepucolt róla mindent, ami pályafelhasználás során zavaró vagy felesleges lenne, valamint elnevezte R1 Race-nek.

Ugyanakkor nem csak egy egyszerű újramarketingelés történt. Az R1 Race alá újabb generációs KYB villákat raktak alá, így most a két villa szeparáltan állítható; valamint egy alapszelep optimalizálja a nyomást, ami az olajbeáramlást befolyásolja. A Yamaha szerint ennek jobb csillapítási reakció, érzékenyebb visszajelzés és nagyobb stabilitás az eredménye. Ezen túl fontos változás, hogy a Race változatra már megérkezett a Brembo Stylema fékrendszer.
Ha az R1 Race-re úgy tekintünk, mint a pályafelhasználásra optimalizált változatra, akkor a GYTR – szokás szerint – gyakorlatilag rajtkész versenymotornak tekinthető. A Genuine Yamaha Technology Racing mindig is a top kategóriát jelentette. Tavaly új ECU-t, acél fékcsöveket, top kategóriájú Z04 fékbetéteket, Akrapovic rendszert és R11 Bridgestone gumikat raktak rá, magát a motort pedig lényegében a FIM Superstock 1000 szabályrendszeréhez igazították.

A GYRT PRO pedig még durvább volt, de az már tényleg egy kb. legendárium szinten létező, limitált versenymotor volt karbon felnivel és segédvázzal, alacsony súlypontot támogató tankkal meg egy sor, a halandó ember számára nagyon távoli aprósággal. Az új GYTR-re a gyári MotoGP-csapat visszajelzései alapján kialakított szárnyak kerültek, választhatóak az első és hátsó lánckerekek, magnézium a segédváz és a felnik, újabb Akrapovic került fel és programozható az ECU.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch
Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy nagy teljesítményű lézerekkel porított fémből magas szilárdságú alkatrészeket állítsanak elő.
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.