Aluvázas, sorhármas motorokkal támad a Zontes
Kínában nyilvánvalóan olvasnak motoros sajtót, mert megint egy (azaz kettő) olyan motort küldenek az európai színtérre, amibe első olvasatra és benyomásra nehéz belekötni, hiszen a szokásos újságírói rinyapontokat megpróbálják messziről kicselezni. Lássuk a hívószavakat!

Gyere Kína, jóban leszünk
Engedd el a sztereotípiákat és fogadd el, hogy az olcsó hús is lehet szaftos.
Amire én is felkaptam a fejem azok a Zontes alumínium vázai, ami minimum ígéretes alapanyag, amit jellemzően elspórolnak a bejáratott gyártók a belépő- és középkategóriában. Ma már az acélváz sem feltétlenül rossz (érdemes a KTM acél ötvözeteire gondolni, amik bitang jók és könnyűek), de az “aluváz” kifejezés még mindig valami ígéreteset sejtet.
Azután ott van a soros elrendezésű, háromhengeres motorblokk. A Zontesnél büszkék rá, és nem restek kommunikálni, hogy a kompakt méretű, DLC felületkezelt blokk, amiben kovácsolt dugattyúk dolgoznak, saját fejlesztés. Oké, hasonlót hallottunk már mástól is (khmm, QJ!), de a háromhengereseket közmegegyezéses alapon a motoros szereti. Éppen elég jól lehet őket visíttatni, hogy adrenalint adjanak, mégis jellemzően jól használható alsó- és középtartományt kínálnak a mindennapi felhasználáshoz. A Zontes-féle sorhármas 699 köbcentihez egészséges 95 lóerőt kínál ígéretes 10 ezres fordulatszámon, és 76 newtonmétert 7500-as fordulaton.
A Zontes erre a blokkra első körben két kivitelt húz fel. A 703RR sportos motor, valamivel nagyobb teljesítménnyel (100 Le) és 14,5 kilót nyomó vázzal. Nem egy dedikált pályamotor a magas, széles kormányával és a viszonylag alacsony lábtartójával, de a radiális fék, az alu lengővilla és a teletankolva 195 kilós tömeg (szárazon 170 kg) első ránézésre nem tűnik rossznak.

A sportmotor mellé pedig csináltak egy túraendurót, nagyon hasonló, de más kialakítású vázzal. A 703F-et nem hardcore off-road vonalon indítják a kínaiak. Bár csinos haspáncél fityeg a forgattyúsház alatt, a 190 milliméteres hasmagasság és a 19-es első, 17-es hátsó kerék miatt ez inkább dizájn, mint szükségmegoldásnak hat.
Beszállítók és felszereltség terén a bejáratott bizalomépítő utat követik. Mindkét motoron Bosch elektronika dolgozik, az indítás kulcs nélküli rendszerű, a kijelzőn simán ledarálnám a Vox Machina új évadát; a fékeken J. Juan, a futóművön pedig Marzocchi felirat díszeleg. És persze a szokásos kínai alsó-madárfogás is megvan: mindkét motor hazai ára 3,5 millió forint.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.