Motorral a bringasávban? Motorosokkal tárgyalta a lehetőséget a minisztérium

2024.12.10. 15:01

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet (KTI) a motoros világ ismert arcaival és a motorozást napi szinten művelő, ismerő szakmai közeggel vitatta meg a közeljövőben átalakuló KRESZ ránk vonatkozó javaslatait. A javaslat előkészítő fórumán olyan szakemberek vettek részt, mint Fiedor Ferenc, aki százával készített már fel motoros rendőröket és civileket a rájuk váró motoros kihívásokra; Talmácsi Gábor kedvenc világbajnokunk vagy éppen Dodor, akit azt hiszem, szintén nem kell bemutatni a hazai motoros közösségnek.

Kapcsolódó
125-ös motor B jogosival? A legismertebb magyar motorosokkal egyeztet a minisztérium

125-ös motor B jogosival? A legismertebb magyar motorosokkal egyeztet a minisztérium

Talmával, Dodorral és Fotelmotorosékkal készíti elő a megújuló KRESZ motoros vonatkozásait az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Hogy a fórumon átbeszéltekből mi fog megvalósulni, azt a tervezés ilyen korai szakaszában még nem lehet megmondani. De arról a minisztériumi sajtóközlemény és Dodor a tegnapi videójában egyaránt beszámolt, hogy milyen témákat feszegetnek ezeken a megbeszéléseken, azaz mik azok a sarokpontok, amikben akár változásokra számíthatunk.

ÉKM motoros fórum 1
Fotó: Építési és Közlekedési Minisztérium

Ezek a fontos témák leginkább a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető motorok körének esetleges kibővítése, a kötelezően viselendő védőfelszerelések és Dodor videójából tudjuk (legalábbis a sajtóközlemény ezt nem részletezte), hogy a biciklisávokra való motorral felhajtás körül forogtak.

Úgy tűnik, a szakmai fórumon egyetértés alakult ki az első két témával kapcsolatban. A minisztériumi közlemény szerint “A motorkerékpárok fejlődése és a nemzetközi tapasztalatok alapján a motoros szakemberek javasolták, hogy bizonyos feltételek és megfelelő felkészítés mellett lehessen 125 cm3-es motorkerékpárokat is vezetni a B kategóriás vezetői engedéllyel.”

Ezen túl a korábban kikerülő anyagok alapján abban is egyfajta egyetértés alakult ki, hogy a védőfelszerelések kötelező viselésének előírása helyett inkább ösztönözni kell a motorosokat arra, hogy saját akaratukból öltözzenek be a lehető legjobban.