V2, szíjhajtás és nem Harley: Benelli Leoncino Bobber 400
Akkor rontottam el, amikor...
Dőzsölést ígér, diétát kapsz, bobberes röfögés nincs, de négy literrel eljársz. És közben karistolsz a lábtartókkal.
Nem mindenki szerint van fantázia egy négyszázas bobberben, pedig egy tisztességes kipufogóval ott van bugi ezekben az indokolatlanul lapos, nagyvárosi brawlerekben. A Benelli saját változata az 500 köbcenti körüli, belépőszintű darabok jellemzően költséghatékonyságra felhúzott modelljeitől teljesen eltér. Először is ott van a motorblokk: hiába van jól bevált sorkettesekkel rogyásig az anyacég raktára, a Leoncino Bobber 400 az unalomig ismételt 48 lóerős kéthengeresek helyett egy ~35 lóerős, 60 fokos V2-vel mutatkozik be, ráadásul hengerenként a szokásostól eltérően nem kettő, hanem egy vezérműtengellyel.

Ebből a specifikációból simán lehetne arra következtetni, hogy a teljesítményfétisben fürdő európai piacra, ahol már egyhetes jogsival sem sikk 50 lóerőnél gyengébb motorra ülni, el sem hozzák. De nem. A Benelli a Leoncino Bobber 400-zal az ázsiai és az amerikai mellett az európai közönséget is megcélozza, ugyanakkor az közel sem biztos, hogy a hazai importőrhöz címzett konténert csurig töltik a modellel.

A Leoncino Bobber 400 ugyanis érdekes darab. A V2-es motorblokkon túl akad egy csomó érdekesség: a szíjas véghajtás, a hengerek közül kiálló és már-már custom stílusú légszűrőház átlátszó plexivel, a ballonos kerekek, a csinosan vágott hátsó sárvédő vagy a lefelé álló tükrök mind olyan részletek, amik jól beleillenek a stílusról alkotott elképzeléseinkben. Csakhogy akad egy stílusát tekintve közel álló, súlyos konkurenciája a motornak: a Benelli 502 C, ami nem olyan szép, kevésbé igényes, nem szórakoztat részletekkel és műszaki értelemben nézve egyoldalúan unalmasabb. Viszont 48 lóerő.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.