Rég ment így Ducati

2011.04.18. 10:20

Ragyogó hétvégén van túl a Superbike mezőnye: nagyot mentek a fiúk a legendás asseni csíkon. Nem voltak nagy vesztesek, nem voltak drámai hibák, csontropogtató esések. Mindenki jó volt, mindenki szép volt, mindenki meg van elégedve. Ez pontokra lefordítva annyit tesz, hogy Carlos Checa – ha behozhatatlan előnye egyelőre nincs is, de – megalapozta idei világbajnoki címét.

Első verseny

Szuper lendülettel kezdi meg Carlos Checa a holland hétvége első versenyét, és mivel úgy nyert az időmérőn, hogy a többiek szemmel is alig tudták követni – három tizedet adott a másodiknak –, sanszos a szökés és a rajt-cél győzelem.

Csakhogy jön a Rea-Biaggi tandem, akik elkezdik maguk előtt tolni a spanyolt: utóbbi érzi a tempókülönbséget, taktikusan utat is enged nekik a harmadik körben – nagyot meccselni úgyis a végén kell, az pedig még messze van. Nagyjából ugyanazokat a köröket jegyzi az élen menő Honda és Aprilia, de semmivel nem lassabb náluk Checa, aki kivár a harmadik helyen.

Hátul persze megy a daráló. A kezdetben jól helyezkedő Sykeson átmegy az egész mezőny – utólag derül ki, hogy csúnyán elgumizta magát –, a dobogóesélyes Lavertytől is egyre többen veszik el a pozíciókat. Marco Melandri – Doningtonhoz hasonlóan – a táv felénél ébred, csapattársát hajmeresztő helyzetben előzi, kis híján mindketten borulnak. Pár kör múlva ugyanígy fogja be Fabriziót az utolsó sikánban: forr az olasz, mióta érzi, van itt keresnivalója. Négy körrel a vége előtt az Effenbert Liberty csapata okoz izgalmakat: Smrz alatt keresztbe áll a Ducati, amit csapattársa már nem tud kikerülni – mindketten nulláznak.

Az elejében nincs változás. Biaggi próbál nyomást gyakorolni a magabiztosan vezető Reára, de a brit nagy napja ez, nem tud hibázni. Checa a harmadik helyen egyre jobban maradozik le, és bár megindít egy utolsó nagy felzárkózási attakot hét körrel a vége előtt – és le is csap egy másodpercet hátrányából – sem az energia, sem a gumik nem tartanak ki a végéig. Jó neki a harmadik hely, a tizenhat pont is jócskán erősít rajta az összetettben. Jonathan Rea végül nem engedi magához közel Biaggit, szépen menekül a győzelemért. MadMax sem panaszkodik, a múlt heti teljesítménye után felüdülés a második hely.

Eredmény:

1. Jonathan Rea GBR Castrol Honda CBR1000RR 35:46.486

2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +0.739

3. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R +3.572

4. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +9.508

5. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +9.892

6. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +11.120

7. Eugene Laverty IRL Yamaha WSBK YZF R1 +15.235

8. Ruben Xaus ESP Castrol Honda CBR1000RR +30.081

9. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +32.071

10. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +35.000

11. Joan Lascorz ESP Kawasaki Racing ZX-10R +43.287

12. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR +45.289

13. Barry Veneman NED BMW Italia S1000RR +45.298

14. Tom Sykes GBR Kawasaki RTS ZX-10R +50.764

Nem értek célba

15. Jakub Smrz CZE Effenbert Liberty Ducati 1098R

16. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R

17. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4

18. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R

19. Chris Vermeulen AUS Kawasaki Racing ZX-10R

20. Noriyuki Haga JPN PATA Aprilia RSV-4

21. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R

Második verseny

Egy lehelettel finomabb futóműbeállítások, puhább keverékű abroncs. Ez a kettő volt a második futam győzelmének kulcsmomentuma – állítja utólag Checa.

A ducatis Max Biaggival együtt már a táv negyedénél alaposan elnyúlnak a többiektől. Rea ezúttal is erős, de a vezető boly tempóját nem bírja. Melandrival küzdenek nagyokat: utóbbi már a tízedik rund környékén érzi, hogy tapadása kanyarról-kanyarra csökken, reális cél lenne a dobogó, ha el nem csúszna a motor eleje nem sokkal a vége előtt. „Reára koncentráltam, az volt a terv, hogy az utolsó körökben előzöm meg, aztán – anélkül, hogy bármit is észrevettem volna – elestem. Nagyon csalódott vagyok, és remélem, a jövőben nem lesz több ilyen.” – mondta Marco vasárnap délután.

Egyértelmű, hogy a győzelem Checa és Biaggi között dől el. Checa három körrel a vége előtt adja el a vezetést – szélesen fordul rá a célegyenesre, Biaggi kényelmesen fékezi ki a következő féktávon –, a Max rajongók tombolnak. Carlos persze nem adja fel, és fáradtság ide, szűk negyven év oda, foszladozó puha gumik amoda, elkezdi támadni az olaszt. A legutolsó körre hagyja a végső csapást, végül az egyik kanyarba sikerül szűkebben betennie a Ducatit – Biagginak innentől nincs esélye.

Carlos Checa így az eddigi 19 pontról 43-ra növeli előnyét az összetettben – félelmetes előny ez, ha a következő pár versenyt kihagyná, nagy valószínűséggel akkor is vezetne.

Eredmény:

1. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1098R 35mins 38.693

2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +0.524

3. Jonathan Rea GBR Castrol Honda CBR1000RR +3.584

4. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +5.913

5. Leon Haslam GBR BMW Motorrad S1000RR +16.916

6. Eugene Laverty IRL Yamaha WSBK YZF R1 +17.375

7. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +17.740

8. Noriyuki Haga JPN PATA Aprilia RSV-4 +18.329

9. Jakub Smrz CZE Effenbert Liberty Ducati 1098R +18.378

10. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +18.404

11. Tom Sykes GBR Kawasaki RTS ZX-10R +26.284

12. Joan Lascorz ESP Kawasaki Racing ZX-10R +27.053

13. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +38.714

14. Ruben Xaus ESP Castrol Honda CBR1000RR +40.824

15. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +40.953

16. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +40.982

17. Barry Veneman NED BMW Italia S1000RR +45.423

18. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R

Nem értek célba

19. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1

20. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR

A Supersport 600 versenyét a yamahás Chaz Davies nyerte Fabien Foret és Broc Parkes előtt. A Team Toth Hungary színeiben induló Németh Balázs és ifj. Tóth Imre egyaránt pontot szereztek: előbbit a 10-ik, utóbbit a 11-ik helyen intették le. Balázs negyven másodpercet kapott a győztestől, Imre szinte árnyékként, egy másodpercen belül követte őt.