A Man szigetén furcsa jelenség van kialakulóban. Új sztárt találta magának a közönség Martin helyett.
Mire Londonba értem, Michael Dunlop nyert még egy futamot, amikor leszálltam a szigeten kettőnél járt. Nem kérdés, Joey unokaöccse vitathatatlanul az idei TT legnagyobb reménysége, a verseny tapasztalt krónikásai azt rebesgetik, az összes futamot bezsebelheti, a bátrabbak a következő tíz évet neki jósolják. Még csak huszonnégy, bármi megtörténhet. Abban biztos vagyok, jót tett neki, hogy a gyári Honda csapatba igazolt, bár a tegnapi futamok során ez semmit nem jelentett, saját csapatával (MD Racing) és saját felkészítésű motorjaival vett részt a Supersport, Superstock és Lightweight kategória meccsein. Eredményeit a gyári alakulat vezetősége is elismeri, pont az imént fejtették ki bővebben, hogy ennyire jól felkészített hatszázas Hondát és ilyen gyönyörű stílusban motorozó versenyzőt rég láttak, mint ő.
Nem véletlen, az idén neki adhatjuk az abszolút szupersztár szerepét, mindenki őt fotózza, mindenki tőle akar aláírást, őt hívják helikopterezni, nem látszik a sor vége. Az imént pont a Mugen sátorban időzött hosszasan, nem lepődnék meg, ha jövőre elektromos motoron is versenyezni látnánk. Szerencsére nem változott, ugyanaz a rövidnadrágos-pólós északír, aki két évvel ezelőtt is volt. Fogadja a gratulációkat, de a versenyzésen kívül nem sok minden érdekli.
A tegnap megrendezett két futam fantasztikus volt. A Supersport első körének végén kialakult sorrend – Michael Dunlop, Bruce Anstey és William Dunlop – megmaradt a végéig, így a sikerből ez alkalommal a Dunlop fivérek másik tagjának is jutott. Guy Martin egy ideig tartotta a negyedik helyet, de visszacsúszott és hatodik lett. Úgy érezte, nagyon rakoncátlankodik a hatszázas, többször leütött, a tenyerén összefüggő vízhólyag képződött. McGuinness ez alkalommal nem állhatott dobogóra, negyediknek intették le, az ötödik helyen, a nemrég Man szigetén Kawasaki reklámot forgatott James Hillier végzett.
Amikor a szigetre tartó gép elérte a repülési magasságot, a kapitány első dolga az volt, hogy bemondta a Superstock kategória versenyének pillanatnyi állását. Gary Johnson vezetett, Michael Dunlop volt a második, Guy Martin a harmadik. Az utasok között megkezdődött a találgatás, mindenki forgolódott, átkiabált a másiknak.
A helyek kilencven százaléka üres volt, a fedélzet kétharmadát a rajongók tették ki, a többiek a szigeten élő helyi nyugdíjasok voltak. Az út jó hangulatú osztálykiránduláshoz hasonlított, a kisgépet vidáman dobálták a légörvények. Előttem egy hetvenöt körüli idős hölgy utazott, Londonban látogatta barátait, majd az eredmények ismertetése után hátrafordult és megérdeklődte ki a kedvenc versenyzőm. Elárulta, ő nem szereti a TT-t, túl hangos, meg aztán a motorosok őrült módjára közlekednek a szigeten. Amíg a fiai kicsik voltak egy versenyről sem hiányzott, a gyerekek szerették ezt, de mára felnőttek és egyedül járnak. Annyit azért megsúgott, hogy Guy Martin-t szereti, érdekes embernek tartja, és nagy rajongója volt mindkét televíziós sorozatának. Nehéz elvonatkoztatni ettől az őrülettől az itt élőknek.
A kapitány további tájékoztatást sajnos nem adott, viszont tudjuk, hogy Dunlop élete versenyét motorozta. A négykörös futam felénél megvolt a szokásos boxkiállás, amikor felborult a sorrend. Guy Martin-t harminc másodperces büntetéssel „jutalmazták”, amiért gyorsan hajtott a pit lane-ben, visszaesett az ötödik helyre, McGuinness pedig feljött harmadiknak.
Guy Martin versenye innentől érdekesen alakult, a harmadik körben Glen Duff-nál feladta a küzdelmet. Az okát nem tudjuk, a nyilatkozatai alapján fantasztikus volt a motor, de állítja, amíg ki nem esett nem tudta, hogy megbüntették. A negyedik körben aztán megtörtént a csoda. Dunlop hátránya három másodperc volt Johnsonnal szemben, de olyan utolsó kört motorozott, amelyen még McGuinness is csak huhogott. Egyben felállította a kategória körrekordját is 131,220 mérföldes körátlaggal. A történethez tartozik, hogy Johnson megcsúszott egy olajfolton az utolsó körben. Ennek ellenére úgy gondolom, megcsúszás nélkül is jó esélyei lettek volna Dunlop-nak.
Sikerült kinyomozni, hogy a pálya belsején található házak olcsóbbak, az emberek nagyon szívnak munkaidőben a versenyek miatt. Különösen, ha rossz idő van, vagy egyéb fennakadás miatt csúszik a program. A rendezők megpróbálják lezavarni a napi futamokat munkaidő végéig, az edzéseket meg azután, viszont ha borul a program és a házad a pályán belül van, megszívtad. Akaratlanul is túlórára készül az ember, s még a másnapi indulást sem tervezheti későbbre, hiszen a mese ugyanaz. Bár a helyiek azt is hozzátették, aki ideköltözik, annak tisztában kell lennie ezekkel a dolgokkal.
Sajnos ismét egyre több motorost ér baleset az idelátogatók közül. Vasárnap egy türelmetlen néző előzte a kocsisort, de a kanyarban megjött a kamion.
Végeredmény Supersort 1. verseny
Végeredmény Superstock verseny