Veteránok, akik nem kegyelmeznek
Le Visonta 2016: EMO-50
Tavaly is ott voltak, idén is jönnek - az energetikai mérnökök erősen rápörögtek Le Visontára. Amilyen a bemutatkozó írásuk, olyan a versenyzésük is: először mutatnak egy képet egy cuki kutyáról, majd bevisznek egy büntetős szóviccet.
Már egy hónap sincs hátra a versenyig, itt az ideje megismerni a csapatokat. Kezdjük egy veterán alakulattal, akik a pályán is örök emlékűt alkottak, de a legsúlyosabb csapást még a verseny előtt vitték be ezzel a zenés videóval. Nagyon durva. Én szóltam.
A szöveggel pedig óvatosan, fájó szóviccet is elrejtettek benne, úgy tűnik, az energetikai mérnökök nem ismernek kegyelmet. És egy érdekes adat: ők voltak a leggyorsabbak a nevezésnél. A többi a pályán kiderül.
Tagjaként azon szűk és kiváltságos csoportnak, akik az eddig megrendezett összes Le Visontán indulási jogot kaptak, el-elcsukló mutatóujjal mutatom be magunkat.

Csapatnevünk EMO-50, amely tavaly óta mit sem változott. Egy ilyen bejáratott és jól működő nevet vétek lenne lecserélni. Tulajdonképp a pólók is megvannak még. A 2015-ös futamra egy (zárt) osztályon dolgozó munkatársakból verbuválódott a csapat, de ez már a múlté.
A versenyt követően, környezetünk nyomására többször is jártunk orvosnál, egyikünknél sem állapították meg, hogy normálisabb lett, de sajnos egy vizsgálatba beletörött a csapat Bicskája. Nála a javasolt tartományon kívül esett a robogózás.
Maradtunk hárman:
- Fotós, aki gyorsabb a vakunál, hisz mindig megelőzi a villanást.
- Mackó, aki állati aranyos, míg a közelébe nem mész.
- Dongó, aki lágy búgással gyűjtögeti a köröket a pályán.
Miután elgondolkoztunk, hogy mennyit is ér egy versenyzői hely egy ilyen szintű csapatnál, volt segítőnk nevezését fogaduk el. Nagyon lelkes, bár robogón még nem ült. Sebaj, minden tudást megosztottunk vele. A pálya hátsó egyenese a kedvence. (a pályán hátul három hurok van, ott nincs egyenes – a szerk.)

Amúgy gond nem lesz vele, közvéleménykutatással foglalkozik, ha eltévedne a pályán, biztos szót ért a többiekkel, mikor iránymutatást kér.
A legfiatalabb tagunk, a fotós nagyot villantott tavaly. A legjobb köridőket neki köszönhettük. Az idén némi gond lesz vele, mert több mint 10 centit nőtt. Az így rendelkezésre álló 193 cm mellékhatása a légellenállás növekedése, mely ellensúlyozására kérjük, hogy a szervezőbizottság tiltsa ki a szembeszelet a pályáról.
Egyik segítőnk (a Dongó királynője) minden diéta ellenére vagy 15 kilót hízott az utóbbi időben, nem olyan fürge, mint tavaly. Erre a gyarapodásra az orvosok tervezetten a Le Visonta idejére jósoltak megoldást. Ugye Gyöngyösön jó a szülészet? A családfő is más területen döngicsélve keresi a mézre valót. Hét közben szerzett épület-energetikai tapasztalatait a verseny idején a sátrunk elhelyezésekor bizonyára kamatoztatni tudja.
Sajtósunkat idén a tervek szerint a barátja is elkíséri, bocs srácok...
Bár remélem semmi változás nem lesz vele kapcsolatban, a felsorolásból nem hagyhatom ki helyszíni vezérszurkolónkat és szállítónkat, Rocsót, aki nélkül nem lenne a futam az igazi. Ha kell, ő egy fázisceruzával a visontai erőművet is térdre kényszeríti.
A fentiek ismeretében, független és kalibrált méréseink alapján tisztán látszik, hogy a végeredmény borítékolható, így vígan vágunk neki ismét a kihívásnak.
A technika alapjaiban változatlan. A rajtszám még mindig ott figyel a bal elején. Mindegy, hogy a többiek melyik rajtszámot kapják, nekünk 8! A versenykiírás szerint fekete mágia használata továbbra sem tilos, így idén is a tavaly jól bevált, lánykori nevén Gilera Runner SP 50 Black Soul technikával tartjuk fel a többieket.

Az első versenyen egy életre megjegyeztük, hogy ha a versenyzőnk szerint itatni kell, nem a vízért futunk.
Fejlődni még fejlődhetünk, de az biztos, hogy a lábmunkánkon már nincs mit csiszolni.
A 2015-ös verseny után, ellesve a fortélyokat, időt, pénz és fáradságot nem kímélve teszteltünk.
- Megállapítottuk, hogy az eper illatú olajtól nem leszünk gyorsabbak, mint a banánostól.
- Mikor a Totalbike csapata beszerzett egy Tucano-t, napokon belül már a mi robogónkon is az figyelt. Ha a verseny idején a hőmérséklet 0 fok alá esik, nem lesz ellenfelünk.
- Titkos leírásokból megtudtuk, hogy a kuplung zsírzása megszünteti a hátsó gumi csikorgását.
- A tuti kipufogó kiválasztásához szagértő(!) segítségét is igénybe vettük, akkor még nem tudtuk, hogy idén változik a kiírás.
Ennyi tudással és tapasztalattal felvértezve kijelenthetjük, hogy aki közénk és a győzelem közé mer
állni, az magának jegyezze LE, VISONTAgságos hétvégéje lesz!
Kövesd az EMO-50-et Facebookon.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.