Vmax: dobd fel a talpadat!

2010.01.05. 10:32

Feladó: Ládi Ádám

Címzett: Róbert Winkler

Dátum: 2010. január 3.

Tárgy: Vmax lábtartó

Tisztelt Róbert!

Először is B.U.É.K!Nekem is van egy Vmaxom, teljesen gyári. Ha hosszabb útra megyek vele, akkor nagyon kényelmetlen tud lenni a lábtartó miatt. Régebben olvastam, hogy a magáéra előretolt lábtartót raktak, és az lenne a kérdésem, hogy városban mennyire zavaró, ha egyáltalán az, hogy elöl van a lába, mármint mennyire hat ez ki az irányíthatóságra, stabilitásra, autók közti "bujkálásra"? Én főképp városban használom, és nagyon bejön az eredeti pozíció, de hosszabb úton nagyon kényelmetlen. Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:
Ládi Ádám

Kedves Ádám,

engem egyáltalán nem zavar az előretolt lábtartó. Ha valaki szereti a cruiseres üléspozíciót, márpedig én szeretem, akkor városban is hamar megszokja. Ha megy egy kört a városban egy bármilyen cruiserrel, nagyjából megkapja az érzést. A VMaxon szerintem fontosabb a fék- és futóműtuning: egy jól átépített VMax azért könnyedebben mozog, mint egy átlagos cruiser. Nálam ráadásul nem csak a lábtartó került előre, hanem a váltó és a fékpedál is. Szerintem nem kell tőle félni - a VMax eleve nehézkes disznó, ha városi manőverezésre kerül a sor, úgyhogy ilyenkor a lábtartó elhelyezkedése szerintem nem oszt, nem szoroz.

Ha azonban városban nincs baja az eredeti lábtartóval, jó hibrid megoldás lehet előre is szerelni egy lábtartót, miközben a fék és váltó marad, ahol volt. Lábat pihentetni biztos jó. Én elég sokat használtam a VMaxot városban, szerintem el lehet vele lenni így is, túrán pedig sose tudom megunni ezt a tökéletes fotel-testhelyzetet. A VMax persze fogyaszt is annyit, hogy a 14 literesnél alig nagyobb tankjával 200 kilométerenként úgyis meg kelljen állni. És persze bár már ott tartanánk, hogy jó időben élvezhetjük az akármilyen lábtartót...

Üdvözlettel:
Winkler Róbert