Máris jelentkezett az első olvasónk, akinek sikerült megszereznie a könnyített A1-es jogosítványt. Levelében részletesen leírja, pontosan milyen lépéseken át vezetett az útja a motorozásig. Ma pedig talán már ő is részt vesz a forgalomban. A vizsgaidőpontok körüli kavarodásnak vége, a héten hozzá hasonlóan rengeteg autós-motoros tesz forgalmi vizsgát az országban.
Kedves Totalbike!
A mai nappal sikeresen abszolváltam a B125 vizsgát. Talán érdekes lehet belülről nézve a dolog, így leírnám pár sorban, mi és hogyan történt az elmúlt pár hétben.
A 3 órás elméleti oktatás után minden létező forrásból autósoknak és motorosoknak készített teszteket gyűjtöttem. Megvettem az iskola CD-jét is, és minden este legalább egy órát nyúztam a gépet. A vizsgán a motoros KRESZT kérik számon, amely bizonyos fejezeteiben eltér az autóstól.
Március 14-én mentem elméleti vizsgára. Mondanom sem kell, a kérdések 70%-val nem is találkoztam addig. Végül négy hibaponttal sikeresen teljesítettem a számítógépes vizsgát. Közben vettem egy Aprilia robogót használtan, és beszereztem a felszereléseket, egy bukósisakot felhajtható állrésszel, mert az tűnik biztonságosnak és praktikusnak, kabátot, kesztyűt, térdvédős farmernadrágot, vastag láncot, esőruhát.
Március 23-tól kezdtem a gyakorlati órákat.
Mivel addig szinte egyáltalán nem robogóztam, előző hétvégén a közlekedési hatóság oldaláról letöltöttem az oktatási segédletet a B125-höz, és egy ipari parkban gyakoroltam 3-4 órát.
Felépítettük a pályát bójákból és dobozokból, gondosan kimérve a távolságokat. Csak kétszer dobtam el a motort, de sem én, sem az Aprilia nem sérült meg.
Egyes pálya, kis sebességű manőverezés és irányításA gyakorlati órán az egyes és kettes rutinpályát is gyakoroltuk. Az oktató kitűnő érzékkel és ezeréves tapasztalattal készített fel minket a rutinfeladatok megfelelő végrehajtására. Három-négy alkalom után már nagy biztonsággal kerülgettem a bójákat. Ekkor tartottam 8 óra gyakorlásnál.
Kettes pálya, gyors manőverezésEzt követően kezdődtek a forgalmi gyakorlatok. Összesen hét útvonal van. Mindenki kap sárga mellényt, illetve egy adó-vevőt, amin az oktatótól kap utasításokat. Amíg nem szólnak és lehet, egyenesen kell haladni a forgalomban. Általában két-három tanuló vezet az oktató autója előtt.
A tanulónak a vizsgabiztos mellől, az autóból is végig kell néznie az útvonalakat, mert menet közben nem kaphat más utasítást, csak az útvonallal kapcsolatban, illetve ha megbukott. Az autóból könnyebben rögzülnek a táblák, sebességkorlátozások, útkereszteződések, biciklisávok.
Négyszer vezettem a városban, illetve alkalmanként egy-két órát ültem az oktató mellett. Más motoros vizsgákkal ellentétben a B kategóriás jogsi birtokában megszerezhető A1-eshez a rutin és a forgalmi vizsga egymást követően történik.
A vizsgabiztos megnézte az okmányaimat, a motorom okmányait, és beöltöztem. A motort beindíthattam, és kezdődött a gépátvétel. Gumi, kormány, világítás, rendszámtábla, fék. Szerencsére extra izzasztó kérdést nem kaptam, így mehettem a startvonalra.
Végigcsináltam a két vizsgasort úgy, hogy a kettő között a motort vissza kellett tolnom a startvonalig. Ezután a vizsgabiztos beült az oktató mellé, és indultam előttük a forgalomba. Ha valaki B125-ös jogsit csinál, egyedül vizsgázik, szemben minden más motoros kategóriával, ahol egyszerre két tanuló megy, és az oktató utasítását követve néha helyet cserélnek.
A teljes vizsga 50 perc időkeretbe kell, hogy beleférjen, gépátvételtől a visszaérkezésig. Mivel forgalmi akadály nem lassított, két vizsgaútvonalat csináltam végig. Visszaérve a bázisra a vizsgabiztos gratulált, és én lettem az iskola első B125-s jogosítványosa.
Ha többet szeretne tudni a B125 világáról, nézzen át Totalbike.hu/B125 oldalunkra, ahol mindent megtalál, amire szüksége van, és azt is, amire nincs.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.