Kéthengeres Hondát vennék, szabad?
Kedves Árpád!Nem tudom, hogy jó helyre címzem-e a kérdésem, mindenesetre szakértői segítségre lenne szükségem. Találtam egy eladóm 1986-os évjáratú Honda Cb 125 Twin motort. Elég jó áron kínálják, 160e körül, szép állapotúnak tűnik. Kérdésem, hogy Ön szerint meg szabad-e venni.
Én a két henger miatt aggódom kicsit, ami talán nem annyira tartós, mint a Honda egyhengeresei, illetve pörgetni is jobban kell. A másik aggályom pedig a fogyasztás. Mindenképp kis fogyasztású motort szeretnék venni, de erről csak 2-3 adatot találtam, volt, ami 2.5-es, volt, ami 5 literes fogyasztást írt. Ami nem mindegy.
Lekötelezne, ha gyors tanácsával tudna segíteni, holnapra kéne eldöntenem a vásárlást.
Előre is köszönöm!
Ágoston
Kedves Ágoston,
A Honda kéthengeresei legendásak, nagyrészt ezeknek köszönhető, hogy sikerült a világpiacon vezető szerepet szerezniük – a Twinekkel megágyaztak, a sornégyes CB750-vel meg behajították a gyihos menyasszonyt az ágyba.
Annak ellenére, hogy ezt a korszakot már mindenki a nagy négyhengeresekkel azonosítja, a márka kínálatában folyamatosan voltak kisebb motorok, hisz a közlekedőknek praktikus gépek kellenek. A Honda pont ilyet csinált: normális keretek között forgatható, egyszerű és könnyen javítható.
A motornak pont ez lehet a hátránya is: annyira áttekinthető és olcsó, hogy sokan odahaza kezdték el barkácsolni. Vásárláskor erre kell figyelni, az általános állapot sok mindent elárul. Érdemes végigkérdezni a kötelező listát – erről a Motordoktor írt egy alapos cikket, itt olvasható.
A kéthengeres CB a kategóriához képest egész sportos tud lenni, a nyolcvanas évek eleji verziók 17 lóerősek voltak, de még 2000 után is gyártották a gépet valahol Brazíliában, azok már csak 15-öt tudtak, de még azt is szívből.
A T-nek rajongói klubjai vannak, gyakran át is építik, sőt, tuningolják a kis kéthengerest – sokat forgatva valóban többet fogyaszt, de normálisan használva nem kéne többet ennie három liternél. Egy barátomnak volt évekkel ezelőtt, elmondása alapján 3,1 literes átlaggal használta Győrben, de országúton, kitartott sebességgel 2,8 is elég volt neki.
Egy biztos, ha megveszi, alaposan át kell nézetni, ildomos beállítani a karburátort is – ha az rendben van, biztos, hogy nem fogja lezabálni a gatyát a piac egyik legaranyosabb 125-öse.
Üdvözlettel
Árpád
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.