Máté szokatlan levéllel keresett meg minket, anyjának venne robogót, amivel - ha úgy jön ki - Visontán is rajthoz állna. Mármint Máté, nem az anyja.
Feladó Máté
Címzett Totalbike
Dátum 2015. november 5.
Tárgy Robogó Le Visontára
Kedves Totalbike!
Érdeklődni szeretnék, hogy jövőre is megrendezésre kerül-e a 24 órás robogóverseny, vagy hogy tervben van-e a megrendezése?
Továbbá ha rendelkezésre áll egy részletes szabályzat az idei futamról, azt szeretném elkérni. Édesanyámnak tervezünk egy robogót venni, és nagy valószínűséggel azzal indulnánk a versenyen, ha megrendezésre kerül, ezért szeretnék a szabályokkal tisztában lenni. Pl. nem gyári, de 50 ccm-es henger megengedett-e, nem gyári karburátor, esetleg gyári karburátor, de más fúvókával stb...
Igazából minden lehetséges információ érdekelne, hogy ne kelljen túl sok mindent cserélni a most megvásárolandó motoron.
Előre is köszönöm a segítséget!
Máté
Kedves Máté!
Lesz 2015-ben is Le Visonta, ha kell, a pokolból is felhajtjuk a szponzorokat hozzá. A kiírás szerint a járműnek gyárinak kell lenni, utángyártott alkatrészeknek a gyárival azonos specifikációval kell rendelkezniük, ez alól kivétel a variátor és a kipufogó. A robogónak meg kell felelnie a közúti forgalom szabályainak, tehát működő világító és jelzőberendezésekkel kell rendelkeznie, utcai gumival kell szerelni – és ez újdonság lesz jövőre – az összes gyári idomnak fent kell lennie.
Üdv.
Zomborácz Iván
Kedves Iván!
Köszönöm szépen a választ! Már nagyon várjuk, sajnos tavaly lemaradtunk róla.
Máté
Szia!
Még néhány tipp:
- Elöl legyen tárcsafék, de a legjobb, ha hátul is az van. A mi hátsó dobfékünk teljesen elfogyott a verseny végére.
- Nagyjából mindegy, hogy kis- vagy nagykerekű robogó, a Liberty és Scarabeo jellegűeknek ugyan nagyobb a hasmagassága, stabilabbak és mélyebbre dönthetők, de idén például egy Yamaha SuperJog ZZ-vel nyertek, tehát igazából nem ez számít.
- Én a nagyon keskeny gumit nem ajánlom, ha kiskerekű a robogó, akkor is érdemes inkább 90/90-est tenni rá, egyszerűen nagyobb felületen tapad kanyarban.
- A buci kerekűek - pl. Yamaha BWS - egyenesben hátrányt szenvednek, pont a nagyobb tapadás miatt.
- A jó futómű fontos, szerintem fontosabb, mint a motorerő. Nekünk nagyon hiányzott a stabilitás.
- A kistestű, szigorúan egyszemélyes robogók sokkal könnyebbek mint a nagyobb dögök, emiatt sokkal jobban is gyorsulnak. A mi Honda Diónk ilyen volt, ami nagyon sok helyen jól jött, például megtehettük, hogy a kanyart letörve, kábé dirket elrontva azt, belső ívre kerülünk, majd onnan úgy ki tudtunk gyorsítani, hogy a célegyenes előtti kanyarban még a jobb pilótáknak is el tudtunk menni.
- Idén ugyanúgy lesz a nevezés, mint tavaly, szóval senkinek nem garantált, hogy be fog jutni.
Üdv:
Iván
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Hírek
3 hónapon belül 2 visszahívást kaptak a hibrid Kawasakik
Komoly probléma miatt hívták vissza a Z7 Hybrid és Ninja 7 Hybrid modelleket, ráadásul ez rövid időn belül a második akció.