Felismeri valaki ezt a régi motort?
Feladó Miklós
CímzettA Totalbike szerkesztőségeDátum 2016.01.20.
Tárgy Kérdés régi motor típusárólTisztelt Szerkesztőség!
Segítségüket kérném egy régi motor beazonosításához. Kérdések, fotó az alábbi fórum-linken.

Segítségüket előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Réthey Miklós
Üdvözletem Miklós,
A trapézvilla, külön blokk, külön váltó alapján nagyon valószínű, hogy háború előtti konstrukció, a lapos üveges fényszóró miatt inkább a harmincas évek első feléhez esik közelebb, legfeljebb a húszas évek legeslegvége, mert azelőtt még koporstótankok (ráadásul általában a vázcső alatt) voltak a jellemzők.
Kétütemű motor, ez abból látszik, hogy a kipufogó nem a hengerfejből jön ki, hanem a henger közepe táján.
Érdekesség, hogy a blokk nem keresztben van a vázban, mint általában, hanem hosszában, mint a BMW egyhengereseknél - csakhogy azok mind négyüteműek. Nem olasz, nem svéd motor, vagy német, osztrák vagy francia, esetleg valami kisszériás angol. Az Ardie és a német Triumph készített hasonló kétüteműket, de azok mindig hosszában tették be. Az egyetlen, amire gondolni tudok, az a Puch, de akárhogy keresek, a valóban hasonló kinézetű Puchok (pl. a 1929-1933) tankja elöl hegyes volt, nem kerek, a fényszóró pedig sokkal nagyobb volt azokon. Akár egy Méray-Puch is lehet, magyar vázzal, tankkal, Puch blokkal, olyanból is létezett ezres nagyságrend itthon.
De ez egy erősen használt motor, bármi történhetett vele, ezeket alapáron amúgy is lámpa nélkül árulták még akkor, tehát a tulajdonosok sokszor utólag vették a lámpákat, ezért az bármit jelenthet. A tankot is kicserélhették, az két csavar, esetleg egy gumiszalag még...
Valahol ezen a vonalon kellene elindulni a keresésben, de pontosabbat nem tudok. Ha jól tudom, Budapesten Majláth Mihály kereskesésében lehetett ilyeneket kapni, jó sokat importált.
Egyébként én biztosan megpróbálnék írni a Veterán Autó és Motor szerkesztőségébe, az itthoni nagy szakértők ott csoportosulnak.
Remélem, legalább valamit segíthettem, üdvözlettel
Csikós Zsolt
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.