Mitől ennyire szép a Harley-k fényezése?
A Harley-Davidson Road Glide Special tesztben ismét rácsodálkoztam, hogy mennyire elképesztően szép a fényezése - elismerem, ehhez kellenek a nagy felületek, hogy érvényesülni tudjon, de ez önmagában nem magyarázzal, hogy mitől ennyire szép. A témában beesett egy olvasói levél.
Feladó RT
Címzett Zombi
Dátum 2018.10.26.
Tárgy Harley fényezés
Szia Iván!
Ha jól tudom, finoman vibrózzák az alkatrészt fényezés közben, ettől simul ki a felülete ennyire. A VFR1200-nál a Honda is elkezdte alkalmazni, hasonló eredménnyel.
A szarrá polírozott, egyedi fényezéseket akarták reprodukálni tömeggyártva és sikerült.
Üdv,
RT.
Szia!
Mivel fogalmam sincs a fényezésről, felhívtam Rapkay Zoltánt, nála senki nem tud többet Magyarországon a Harley-Davidsonról, még alapműnek számító könyvet is írt a márkáról, illetve a gyár fogadott már el általa benyújtott módosítási javaslatot.

Elmondta, hogy sajnos nem tud ő sem pontos technikai leírással szolgálni, de egészen biztosak lehetünk benne, hogy nem véletlenül lesznek ennyire szépek a Harley fényezései. Van ugyanis egy high-tech fényezőüzemük, illetve külön részleg kutatja a különböző felületkezeléseket, ezek végeredménye az, amire rendszeresen rácsodálkozom. Minden bizonnyal egyszerre van trükk a festékben, a technológiában és abban, hogy kimondottan sok kézimunka van a folyamatban.
A biztonság kedvéért felhívtam az airbrush-mágus Mike Tamást is (ő festette annak idején a halas sisakomat, de kb. a teljes magyar motorsport sisakállománya az ő keze munkája, Talmácsitól Micheliszig). Szerinte a lakkozásban van a trükk, mégpedig hogy nagyon sok réteg kerül egymásra. Időigényes és sok kézimunkát igénylő a folyamat, mert felviszik az első réteg lakkot, jön egy nap száradás, felpolírozzák, majd jön még egy réteg lakk, aminek megint kell egy nap száradás, és így tovább, akár 10-12 rétegig, vagy amennyire szükség van. Ettől lesz olyan mély fénye, mert a lakk tökéletesen feltölti az egyenetlenségeket.
A flitteres, hard candy fényezés is ettől néz ki annyira durván: ott ugye szemcséket kevernek a festékbe, és azt lakkozzák és polírozzák addig, amíg a lakk fel nem tölti a legapróbb egyenetlenséget is.
A folyamatban a visszacsiszolás nagyon fontos, és nagy figyelmet kívánó folyamat, mert ha ez a lépés kimaradna, szárazon közel sem lenne ennyire szép, egyenetlen lenne a felület - a figyelem pedig ahhoz kell, hogy csak a szükséges mélységig csiszolja vissza az ember, különben megint csak nem lesz szép a végeredmény.
Tehát ezért volt olyan mesésen gyönyörű a Road Glide Special.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.