Őrült rohanás

2007.09.05. 16:11

2, 3, 4, 6 stb. kiállást terveztek a csapatok általában pilóta létszámtól (2 vagy 3) és állóképességtől függően. Gumit általában nem cserélt senki, kivéve egy hihetetlenül profi csapatot, ők kevesebb mint 20 másodperc alatt le és felszerelték a kerekeket, megtankolták a motort, pilótát cseréltek, úgy, hogy a szabályok szerint egyszerre mindig csak két ember érhet a versenygéphez. Az Endurance VB-n vannak az amerikai Gruy William és az olasz Collino Alberto csapatánál gyorsabban szerelőgárdák is, de elképesztő látványt nyújtottak ők is, és végül harmadikak lettek az összetettben open kategóriájukban pedig másodikak.

Az összetett második helyett Furlan Marco és Tonini Marco testvérek szerezték meg. Ők nem cseréltek kereket, egyszerűen csak gyors köröket mentek, akár csak Németh Balázsék.

Balázs és Viktor nagyon belehúzott az elején, így a verseny végén már kiengedhettek. Az egykori kiváló versenyző, Szabó Bregyó csapat főnök már 3 perces köröket is megengedett nekik a boxukban a komótos tankolások közepette, de ennyire persze nem vették félvállról a dolgot, és végül 1 körös előnnyel nyerték a 200 mérföldest.

Balázsékon kívül a Kormány Gábor és Perger Csaba kettősnek drukkoltam aranyfokozatú udvari fotósként. Kezdetben 2 kiállást terveztek a fiúk, de a körök tetemes számát jobban szemügyre véve a 3 kiállás mellett döntöttek. Kétszer 18-19 kör fejenként, nem kis mennyiség, ha versenytempóról beszélünk. Összetettben 15-ek lettek 9 másodperccel lecsúszva a 14. helyről. Ha nem görbül el a slusszkulcs kisebb agyvérzést okozva a tanksapka felnyitásakor, akkor valószínűleg meg lett volna a 14. is, ami kategóriában az 5. helyet jelentette volna.

Tanulságként elmondható, hogy mindenképp vigyünk pótkulcsot a tanksapka nyitáshoz (ha csak nem spéci, hosszú távú versenyekre tervezett tanksapkánk van). Hasznos, ha beszerzünk egy jó kis gyorstöltőt, mert egy piszkos szűrőjű benzinkanna nagyon lelassítja a tankolást. A haver motorjával meg csak akkor induljunk, ha sokat edzettünk vele, mert ha körönként csak 1,5 másodperccel vagyunk lassabbak az idegen járgánnyal az előttünk lévő csapatnál, akkor 74 kör után már majdnem egy kör hátrányban leszünk hozzájuk képest. Hemingway nyugodjon békében, a bikák, a motorversenyzők és a hegymászók pedig éljenek sokáig!