Talmácsiéknál gond van. Ugyan a mai tizenegyedik hely önmagában nem rossz, de a kvalifikáción elért harminckettedik rajtkocka elgondolkodtatta a csapatot. Most összehasonlító elemzéseket végeznek, és van mihez viszonyítani: ugyanaz a motor, ami Talmácsi Gáborral nem megy, Iannone alatt elég jól működik, hiszen a pole pozícióba vitte szombaton az olasz, és ma is nyert volna, ha szabálytalan előzése miatt nem intik ki a versenyből. A MotoGP-ben vannak próbálkozások arra, hogy Lorenzót elkapják, csak nem túl erősek: Dovizioso – szó szerint – belebukott a kergetőzésbe, de Stoner sem bírta sokáig a nyomást. Lassan megkérőjelezhetetlen lesz, hogy 2010 világbajnokát Jorge Lorenzónak fogják-e hívni.

MotoGP
Pedrosa már a rajtnál elveszíti a lehetőséget, hogy valami nagyot alkothasson hazai pályán: elnézi az első féktávot, kimegy a bukótérbe, csúszkál a műfüvön, visszaesik vagy tíz pozíciót. Pedig ott kéne lennie, és a tempója alapján ott is lehetne az első trión, akik elég szoros egységet alkotva kezdenek el szökni az élen.
Lorenzo mögött Dovizioso majd Stoner jön – ők ketten, akik valamennyire még harcba kényszeríthetik a spanyolt. Andrea be is megy a yamahás mellé azok egyik kanyarban, szűkebben fordul, mint Jorge, de hamar jön a kontra. A célegyenes végi féktáv aztán megvicceli Stonert is, a Pedrosa-féle nyomvonalon tér le a pályáról.
Hátrébb hatalmas meccsek folynak, például a hamvaiból egy csapásra életre kelő Suzuki frontemberei, Bautista és Capirossi gyilkolják egymást a hatodik helyért. Pedrosa persze gyorsan átrágja magát a mezőnyön, már a dobogóért motorozik, amikor Stoner leszakad az élbolyról.

Hatalmas versenyt fut Randy de Puniet, aki az elmúlt két-három hétvégén már az időmérőkön is remekül teljesített – most az ötödik hely az övé. Stoner néhány kör alatt odaér Pedrosa mögé: érezhető, hogy a ducatis tempója erősebb, mint a hondásé, aztán mégsem történik semmi. Kivárásos taktikán lenne Stoner? Majd az utolsó lesz a nagy, mindent eldöntő kör?

Az élen Dovizioso rendre megtámadja Lorenzót: a célegyenes végi féktávot nagyon érzi az olasz, be-bekukucskál Jorge mellé. Előznie aztán nem sikerül, olyannyira nem, hogy a pálya hátsó részén elfekszik a Hondával – az ő versenyének ezzel nagyjából vége. De elcsúszik az ötödik helyről Marco Simoncelli, majd Espargaro is; így az alibiből indított japán tesztversenyző is pontot kap Rossi motorján – annak ellenére, hogy magányosan, az utolsó helyen motorozik.

Jorgénak innentől csak be kell érnie: van vagy hat másodperc előnye, tartalékolhatna is, de nem teszi. Mögötte a csapattárs pozícióját megörökölt Pedrosa érkezik, árnyékában Stonerrel, akinek itt már mindegy, hogy valóban kivárásos taktikán van-e, mert a verseny ezen szakaszában előzni már nem tud. Negyediknek jön be a nagyon kiegyensúlyozott de Puniet, majd az eddigi formájához képest zseniálisan motorozó Bautista.
Lorenzo fölényéhez nem fér sok kétség: amit ma, illetve az utóbbi három versenyen zsinórban művelt, az lassan valentinói magasságokba emeli őt. Pontelőnye pedig rohamléptekben nő.
Eredmények:
1. 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha
2. 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda +4.754
3. 27 Casey STONER AUS Ducati Team Ducati +4.956
4. 14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda +18.057
5. 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki +21.361
6. 11 Ben SPIES USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +21.503
7. 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki +24.181
8. 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati +27.941
9. 33 Marco MELANDRI ITA San Carlo Honda Gresini Honda +28.046
10. 40 Hector BARBERA SPA Paginas Amarillas Aspar Ducati +32.439
11. 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha +38.406
12. 36 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Team Ducati +58.257
13. 64 Kousuke AKIYOSHI JPN Interwetten Honda MotoGP Honda +1'09.348
14. 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda +1'32.402
15. 8 Wataru YOSHIKAWA JPN Fiat Yamaha Team Yamaha +1'35.237
Moto2
Ez a hétvége sem sikerült úgy Talmácsi Gábornak, ahogy azt szerette volna. Bár az első szabadedzésen jól kezdett, a többiben folyamatosan lemaradozott a többiekről – az időmérőn pedig nem tudott a harminckettedik helynél előrébb keveredni. Mindeközben Iannone, a csapattárs ugyanazon a motoron oktatja a mezőnyt: szombaton megszerezte az első rajtkockát, legközelebbi vetélytársának közel két tizedet adott.

Iannone halvány rajtjával, majd tömegbukásba torkolló kicsúszásokkal kezdődik a verseny. A baleset a középmezőnyt rostálja, így a belső ívre helyezkedő, és az eséssorozatot elkerülő Talmácsi már az első kanyarok után húsz pozíciót javít. Az élen Takahashi, Simon és Lüthi húzzák a gázt, csak utánuk jön – de hatalmas tempóban – Iannone.
Aztán Andrea Iannone bekapcsolja a darálót: kíméletlenül érkezik meg az ellenfelek mellé, és mindenkit leelőz, aki az útjába kerül. A nagy hévben nem veszi észre, hogy a célegyenes végén még mindig lengetik a sárga zászlót, így egyik előzését szabálytalannak ítélik a bírók. Ritka eset, a csapat nincs erre fölkészülve: közönséges papírlapra filctollal próbálnak meg jeleket rajzolni, hogy a szabályok értelmében, ha egy pillanatra is, de veszítsen el egy pozíciót. Andrea ezt nem veszi észre: a türelmi öt kör letelik, majd beintik neki az újabb büntetést, melynek értelmében át kell hajtania a boxutcán. Erre már felfigyel az olasz, és tudja is, hogy ezzel vége: mire végigporoszkál a garázsok előtt, a mezőny fele elmegy mellette.

Így Takahashi ölébe hullik a vezető pozíció – a korábban kiharcolt előnyét okosan beosztva be is hozza az első helyre a motort. Mögötte Simon és Lüthi nyúzzák egymást, melyből végül az utolsó kanyar után, a célegyenesben szélárnyékból kirobbanó svájci jön ki jobban. Kissé beárnyékolja az amúgy remek versenyt a leintés előtti pillanatokban történt bukás, melyben a Kenny Noyes hátsó kerekének ütköző Morales kétszáz kilométer per óra feletti sebességgel vesztette el kontrollját motorja felett.
Talmácsi ugyan nyolcadik is volt a mai versenyen, a végső hajrát ezúttal sem bírta, a gumik tapadásának elvesztéséről beszélt. Végül a tizenegyedik lett, két másodperccel megelőzve csapattársát.
A pontversenyt továbbra is Toni Elias vezeti: bár a dobogó közelében sem volt a mai napon, kiegyensúlyozottan, versenyről-versenyre ott tud lenni az élmezőnyben, ami az év végén kifizetődő lehet.
Eredmények:
1. 72 Yuki TAKAHASHI JPN Tech 3 Racing Tech 3
2. 12 Thomas LUTHI SWI Interwetten Moriwaki Moto2 Moriwaki +5.037
3. 60 Julian SIMON SPA Mapfre Aspar Team Suter +5.200
4. 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing FTR +6.706
5. 24 Toni ELIAS SPA Gresini Racing Moto2 Moriwaki +7.369
6. 3 Simone CORSI ITA JIR Moto2 Motobi +7.414
7. 9 Kenny NOYES USA Jack & Jones by A.Banderas Promoharris +17.010
8. 10 Fonsi NIETO SPA Holiday Gym G22 Moriwaki +20.555
9. 8 Anthony WEST AUS MZ Racing Team MZ-RE Honda +21.001
10. 15 Alex DE ANGELIS RSM RSM Team Scot Force GP210 +21.369
11. 2 Gabor TALMACSI HUN Fimmco Speed Up Speed Up +22.213
12. 68 Yonny HERNANDEZ COL Blusens-STX BQR-Moto2 +23.024
13. 29 Andrea IANNONE ITA Fimmco Speed Up Speed Up +25.297
14. 16 Jules CLUZEL FRA Forward Racing Suter +26.674
15. 11 Yusuke TESHIMA JPN JIR Moto2 Motobi +26.796
16. 35 Raffaele DE ROSA ITA Tech 3 Racing Tech 3 +27.441
17. 41 Arne TODE GER Racing Team Germany Suter +27.674
18. 61 Vladimir IVANOV UKR Gresini Racing Moto2 Moriwaki +35.193
19. 18 Jordi TORRES SPA MR Griful Promoharris +37.424
20. 53 Valentin DEBISE FRA WTR San Marino Team ADV +41.504
21. 5 Joan OLIVE SPA Jack & Jones by A.Banderas Promoharris +41.710
22. 71 Claudio CORTI ITA Forward Racing Suter +41.966
23. 4 Ricard CARDUS SPA Viessmann Kiefer Racing Suter +49.224
24. 19 Xavier SIMEON BEL Holiday Gym G22 Moriwaki +1'03.470
25. 40 Sergio GADEA SPA Tenerife 40 Pons Pons Kalex +1'12.814
26. 95 Mashel AL NAIMI QAT Blusens-STX BQR-Moto2 +1'22.796
125
A nyolcadlitereseknél Marc Marquez zsinórban negyedik versenyét nyeri meg: a mai napon is meggyőzően motorozott. A spanyol még Valentino Rossi rekordját is megdöntötte: jelenleg ő a legfiatalabb motoros, aki négy egymást követő hétvégén is nyerni tudott. A mai táv végére bő négy másodperces előnyt szedett össze Bradley Smith-szel szemben.
Hosszú idő után megint volt magyar érdekeltsége a kategóriának. A korábbi hírverésnek megfelelően a Faster Managementnek végül tényleg sikerült Sebestyén Pétert kijuttatnia a katalán nagydíjra. A szombati napon nem a pozícióharc, csupán a versenyre való kvalifikáció lebegett a csapat szeme előtt – ez sikerült is. A harminckettedik helyről rajtolva a mai versenyen az utolsó célba érő versenyzőként, huszonharmadiknak intették le. Sebestyén szerint különösebb technikai gondjaik nem voltak a futamon, azonban ennél jobb eredményt várt magától.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.