2010.10.10. 13:05

A keserves japán nagydíj után a mostani, maláj versenyhétvége sem hozott szerencsét Talmácsi Gábornak. Kedvenc pályáján már szombaton elakadtak a beállításokkal – akkor a tizenötödik helyre kvalifikálta magát –, és ugyan sokat előzött a vasárnapi versenyen, végül hat körrel a leintés előtt kicsúszott a pályáról. Rögtön két világbajnokot is felavattak ma: a Moto2-ben Toni Elias, a királykategóriában a szintén spanyol Jorge Lorenzo szedett össze akkora pontelőnyt, amit már matematikailag is lehetetlen lenne behozni az évadzáró valenciai futamig.

1

Moto2

Julian Simonnak nem pontok, sokkal inkább pontkülönbségek lebegtek a szeme előtt – abból is leginkább az a hat darab, ami minimálisan kellett volna ahhoz, hogy elvi síkon értelmezett világbajnoki esélyeit tovább örökítse az ausztráliai futamra. Nem sikerült neki, a görcsös akarás lámpalázat, a lámpaláz hibákat, a hibák pedig hibahalmazokat okoztak: a huszonegyedik pozícióban érte utol a spanyolt a leintés, amiért nulla pontot adnak – ez pedig épp tizenhárommal kevesebb, mint amennyit Elias kapott a negyedik helyért.

Persze nem csak ők voltak a mai nap főszereplői Moto2-es viszonylatban. Nagy formában motorozott itt Thomas Lüthi, Andrea Iannone, Roberto Rolfo és Alex de Angelis is – nagyjából a bolynak is ez volt az összetétele Simonnal és Eliasszal kiegészülve, akik vezették a versenyt az elején.

2

Aztán jött Simon első hibája – ami még nem is lett volna perdöntő –, aztán jött a második, amit minden bizonnyal az első kijavítására irányuló kapkodás okozott – a harmadiknál már a kavicságyat is megjárta a spanyol, és ott el is úszott minden, amiért küzdenie volt érdemes.

A győzelemért Iannone gyújtotta be rakétáit, szépen el is szlalomozott a komplett élboly mellett és között, átvette a vezetést, de a klasszikus szökési jelenet elmaradt. A dobogóért igyekvő, és a szombati időmérőn impozáns tempóban motorozó Thomas Lüthi gumijai a verseny felénél fáradtak el teljesen – a svájci lukakat fúrt a sóderba becsapódás közben.

És ekkor jött a Rolfo - de Angelis tandem: könnyedén furakodták át magukat Iannonén és Eliason, nem volt kérdés, hogy győzelmet hoz-e végül a hirtelen ritmusváltás. Körök alatt másodperces előnyre tettek szert, Rolfo menekült, Alex meg úgy ment mögötte, mint az árnyék.

A harmadik helyért Iannone küzdött az utolsó körökben Toni Eliasszal – utóbbi mindent megtett, hogy dobogón ünnepelhesse élete első világbajnoki címét, helyet is cseréltek párszor, de pozícióban maradni soha nem tudott. Alex de Angelis is rápróbált néhányszor az utoljára 2004-ben győző Rolfóra, de reálisan már nem tudta veszélyeztetni a 44-est.

GPJAPGABOR2010-09 c

Talmácsi Gábor pompás rajtját közepesen erős motorozás követte, ami olykor a kilencedik helyig juttatta a magyart. A táv utolsó negyede már nem ment ilyen simán, folyamatos visszaesések után hat körrel a vége előtt elesett Talmácsi Gábor, és a japán hétvége után a mai napon sem szerzett pontot.

Eredmények:

1. Rolfo (Suter)
2. de Angelis (MotoBI) +0.040
3. Iannone (Speed Up) +5.915
4. Elias (Moriwaki) +6.322
5. Debon (FTR) +11.912
6. Abraham (FTR) +12.458
7. Bradl (Suter) +12.519
8. Aegerter (Suter) +12.589
9. Cluzel (Suter) +15.100
10. Corsi (Motobi) +16.707

3

MotoGP

A szombaton felépített kártyavárat egy suhintással döntötte össze a rajt: Casey Stoner versenye már akkor a sóderágyban landolt, amikor a körözésbe még jóformán bele sem kezdenek – az első körben, harmadik helyről pottyant ki teljesen ártatlan szituációban, és nagyon értelmetlenül az ausztrál –, de Valentino Rossi sem sziporkázott az elindulással – csupán a tizenegyedikként kezdte meg a verseny második körét.

1

Kérdés persze az, hogy a Dottore pocsék rajtja nélkül illetné-e az izgalmas jelzővel a mai futamot az utókor – a válasz pedig az, hogy valószínűleg nem. Az első kör után megindult ugyanis a vadászat. Simoncelli, Hayden, Bautista, Spies – az olasz körről-körre passzírozta át magát a középmezőnyön, és hiába vezette épp Jorge Lorenzo ekkor a futamot, érezni lehetett, hogy Rossi számára egyetlen elfogadható cél van a mai napon: a győzelem.

x610

Csupán egy másodperc választotta el a vezető kettőstől, amikor Dovizioso átvette a p1-et. Aztán az egy másodpercet néhány kört alatt nullára redukálta a 46-os, és két felvonásban, egy kör különbséggel, de ugyanabban a kanyarban előadott kifékezéssel zökkent át a harmadik pozícióból az elsőbe.

A versenytáv utolsó harmadában jártak ekkor, a maradék köröknek pedig volt egy bizonyos periódusa, amikor a harcos Dovizioso vezető helyre tudta erőltetni a Hondát. Azonban a hajrá Rossinak adta ki igazán, aki ezzel a királykategóriában elszenvedett eddigi leghosszabb nyeretlenségi sorozatának tett a végére pontot. Második a derekasan küzdő Andrea lett, míg harmadik – a kilencedik hellyel is bőven világbajnokságot nyerő – Lorenzo.

4

Mögöttük fényévnyire landoltak a többiek, igaz, az Aoyama és Simoncelli között lezajló ütközések legalább látványt nyújtottak az unalmasabb percekben. Hősként ünnepelheti a Suzuki Bautistát, aki ötödik helyre hozta be – a mostanában komolyabb fegyvertényt felmutatni nem tudó – GSV-R-t.

Eredmények:

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 41:03.448
2. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 41:03.672
3. Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha Team 41:09.483
4. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 41:17.172
5. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 41:18.850
6. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 41:22.274
7. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 41:23.666
8. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 41:27.022
9. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 41:27.412
10. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 41:35.298
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 41:42.027
12. Mika Kallio FIN Pramac Racing 41:42.297