Egy teljesen simának mondható, magányos és nyugodalmas rajt-cél győzelemmel hagyhatja el Franciaországot Casey Stoner. Dovizioso jön be másodiknak, repsol-narancsba borul majd’ az egész dobogó, a HRC vezetés mégis kesernyés szájízzel hagyja el a pástot: négy gyári motorjuk mindenkit leverhetett volna, ha Simoncelli és Pedrosa össze nem akadnak a pályán. Az újra nullázó Sic bosszús, a menedzsereknek felszökött a vérnyomásuk, Dani rossz válla megúszta, a jó meg most lett rossz – eltörött a kulcscsontja. Kettejük hibájának nagy nyertese Valentino Rossi, aki végre begyűjthette első dobogós helyezését új csapatánál.
Legutoljára 2006-ban, a portugál futamon torpedózták ki egymást csapattársak a versenyből. A csapat ugyanúgy a HRC Honda, az akkori emberek pedig Nicky Hayden és a most szintén érintett Daniel Pedrosa voltak. Az akkori elmért féktáv kis híján egy világbajnoki címbe került, a mostani esés Pedrosa szezonját vágta haza. A HRC vezetés dühös, a hondások közötti eddigi mosolygás egy szakadékban ér véget. Simoncelli támadja a bírói döntést, hibáztatja Pedrosát, utóbbi kifent karddal rontana a nagyfejű olaszra. Szép kis szezonnak nézünk elébe, igaz-e?
Pedig ha a Pedrosa-Simoncelli affér meg nem történik, aligha lenne – Stoner reggeli bokszolásán kívül – miről beszélni. Az ausztrál már pénteken kiterítette lapjait, a szombati időmérőn megfutott körei után pedig még a legszkeptikusabb drukkerei is biztosan tudták, hogy egyenesen a világvégének kéne eljönnie ahhoz, hogy ne Casey-t intsék le elsőként a célvonalnál.
Mindenképpen szomorú, hogy míg a Moto2-nél a fantasztikus befutó, addig a GP-ben egy szerencsétlen bukás, annak utózöngéi és a következmények találgatása adják a futam esszenciáját, de tényleg, a hondások betlijén kívül amúgy nem sok történt. Stoner elment, Pedrosa sokáig gyilkos módon követte, mögöttük Simoncelli száguldozott társak nélkül a tök magányban, megint mögötte Lorenzo, Rossi és Dovizioso repesztették az előbbieknél jóval lassabb köröket.
Pedrosa idő előtti kifáradására egyelőre nincs, és valószínűleg nem is lesz magyarázat – a mögötte jövő SuperSic mindenesetre vérszemet kapott a közte és a spanyol között húzódó távolság szűkülésétől. Még bőven volt hátra kör, amikor Dani és Marco belekezdtek abba a fajta előzgetésbe, amit tényleg csak világbajnokságok utolsó futamainak utolsó versenyein szoktunk látni: amikor minden egy lapon van, amikor nyerni kell, vagy meghalni.
Sic a 18-ik körben előzte meg a repsolost, aki jött is rögtön a riposzttal: a belső íven próbált visszaszúrni az olasznak, utóbbi azonban egy rövidebb féktávval azt hitte, hogy külső íven meglóghat Dani elől, de nem jött össze. Pedrosa nekiment a honda hátsó kerekének, átbucskázott a motoron, majd ráesett a kerékvetőre, ami kettétörte a kulcscsontját. A spanyol versenye így ott a kavicságyban, Simoncellié viszont csak néhány körrel később omlott össze, amikor a versenybíróság szabálytalan előzésért boxáthajtásos büntetésre ítélte.
A hirtelen megritkuló élmezőny vákuumában egyből utat tört magának a Rossi-Dovizioso duó. Könnyedén cselezték ki a reggeli bemelegítés legelső körében nagyot bukó, versenymotorját porrá égető és a futamon emiatt tartalékmotorral kőröző Jorge Lorenzót.
Dovizioso az olasz iskola alapszabályai szerint folyamatos nyomásgyakorlással próbálta hibára késztetni a mestert, és el is tudott csusszanni a ducatis mellett. Utóbbi forgatókönyvének kulcsmozzanata az utolsó körre datálódott – volna – és maga a sikeres attak meg is történt, csak épp az utolsó előttiben. Valentino ismét – és ahogy ismerjük, nem utoljára – számolta el magát a körök tekintetében, és a célegyenesbe érve annyira kieresztett, hogy képtelen volt 100%-on végighajtani az utolsó rundot – így Dovi sikeresen visszaelőzte. Persze így is boldog a Doki, nagy lelki pluszt adhat ez a csapatnak – mondja –, az új váz is szuperál, de messze még a munka vége.
A boxon átguruló Simoncelli végül ugyanolyan nagyot küzd, mint Pedrosa ellen, csak ezúttal senkit nem küld a földre: Haydenen és Spiesen keresztül vezet az útja az ötödik helyig.
Eredmények:
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team
2. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 44:18.169
3. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 44:18.519
4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 44: 25.030
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 44:35.200
6. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 44:35.564
7. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 44:39.521
8. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 44:55.457
9. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar Team 45:7.686
10. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 45:7.840
11. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 45:8.023
12. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 45:8.147
13. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 + 2 kör
A Moto2-ben a kategóriában eddigi élete során először célba érő Marc Marquez nyert elég szép előnnyel. A mögötte jövő boly az utolsó körökig darálta egymást, végül Takahashi, Bradl, Simon és Lüthi sorrendben jöttek be, és nem választotta el őket egy egész másodperc.
A 125-ben a végig óriási előnnyel motorozó Vinales-Terol duó döntötte el a huszonöt pont sorsát: Vinales végül az utolsó körökben nyomta le az idei bajnokság nagy esélyesét. Sebstyén Péter a 29-ik helyről rajtolva, négy pozíciót javítva végül 25-ként finiselt élete negyedik világbajnoki futamán.