2011.05.11. 19:37

Ismét megrendezték a Duna Plaza előtt/mögött azt az ingyenes motoros programot, amit már jó régen beírtam a naptáramba, tudván, hogy mind kiállítói, mind látogatói oldalról érdekes motorokat lehet nézegetni. Én pedig szeretek motorokat nézegetni. Csakhogy sűrűre volt tervezve a nap.

Robogószereléssel kezdtünk volna Norbi haverommal, aki megbízható, mint egy régi Dacia és pontos, mint én magam. De aznap nem késett el, egyszerűen csak nem jött egy csőtörés miatt, ahol remélem valóban ömlött a szar. Így hiába rohantam el korán reggel zégergyűrűért - amit sehol máshol nem kaptam, csak a márkakereskedésben, 60 forintért - mind a sajátom összerakása, mind a nálam árválkodó Scarabeo felélesztése elmaradt.

Délután is elintéznivalóm volt, ki kellett volna mennem Hatvanba a végre működő Honda Beattel barátkozni. Ugyan jártam arra egy héttel korábban, de akkor nem volt időm megállni, mert éppen kutyaházért siettünk valahova, amit az asszony rendelt a netről, így a helyszínen jöttem rá, hogy nem fog beférni az ajtón. Ehhez egyébként Norbi Opel Combo-ját kértük kölcsön, amely esztétikailag is pont olyan, mint a Millennium Falcon: nem hiszed el, hogy ezzel jöttél.

Még ez út elején felizzott a check engine lámpa, rémülten felhívtam Norbit, aki közölte: ne aggódjak, ilyenkor jó, ha ég  a lámpa. Ha nem ég, akkor rángat. És tényleg így volt, induláskor rángatott, majd a lámpa kigyullad és onnantól kezdve jó volt. A Millennium Combo, ha kalandosan is, de működik és belefér több robogó, vagy egy motor is.

Visszaugorva az aktuális idősíkra, délután (még autóval) a Váci úton haladva megláttam a kiállítókat és döbbenten eszméltem: elfelejtettem a Motorrevü összeröffenését. Dolgom végeztével visszarohantam hogy szétnézzek, kattintgassak, és csak utána üljek motorra, hogy eltűzzek a poszt-futurista iszonyathoz.

Szerencsére csak egy-két cég pakolt el, így nem maradtan le nagyon semmiről. Rajtuk kívül márka és típus klubok képviseltették magukat. Sajnos belecsúszott a robogókon felül jó néhány motor is, remélem a képek miatt nem fogok a pokol tüzén égni.

A kattintás a képek Viagrája: ezek legalábbis nagyobbak lesznek tőle! 

 

Tegye fel a kezét, aki MZ-n kezdett motorozni! Én most leteszem, hogy tovább tudjak írni. Igaz, a 251-es nincs itt, de azért nem nagy kár. Az MZ klub hozott inkább egy szép Trophyt és egy különlegességet a Mad Max-klón filmekből: az idomos MZ Eskortot.

 

A Polaris régeben motoros szánjairól és quadjairól volt ismert, de nem esik messze onnan a motorgyártás, így 1997 óta a Victory márkával ezt az ipart is nyomják. Típusaik az 1730 köbcentis, 50 fokos V2-es blokkjukon alapulva a Chopper/Cruiser/Túramotor vonalon mozognak. A képen látható Hammer 97 lóerős izomkrúzer 6 sebességes váltóval és szénszál erősítésű szíjhajtással rendelkezik, nem kell láncot fújogatni. 

Beszarás gyönyörűség, vinném haza mint a pinty: a hírhedt Kawa Z1300. 120 lóerő, közel 300 kiló, bazi nagy, 27 literes tank, de fék nem nagyon volt rajta. (Ez szerintem nem gyári, eredetileg egydugattyús volt és ez a tárcsa is modernebb.) Ha jól emlékszem zabál és problémás, a hat henger sosem forrt ki sorozatgyártásban, pedig próbálkoztak a késői példányokon befecskendezéssel - de kit érdekel? 

Megalomán Kymco 125-ös robogó, akkora mint egy ház. Simán alkalmasnak tűnik hosszú útra. Kíváncsi vagyok a kis nyolcadliteres vajon milyen utazót bír? A nagytesó, a Downtown 300i mellesleg az év robogója lett az egyik amerikai motoros magazin szerint. 

Az egyik legjobb biznisz: sportmotor 40 ezerért. A pocket bike közútra nem annyira jó és előny ha alacsony vagy, de a kölöknek jó ajándék - ha nem kell neki, elkúrtad a nevelését. 

Sym robogók: ez nálunk kevéssé, máshol jobban ismert Tajvani márka. Létezik 50-es, 125-ös és 300-as robogójuk is, amely utóbbiban lehet valami közös a Kymco 300i blokkjával, hiszen egy szigetről származnak. A reklám szerint csúcstechnológiás kerámiabevonatú hengerekkel készülnek a gépek, a nagyobbakon létezik négyszelepes hengerfej és befecskendező is. Láttam olyan tesztet, amelyben a 300-as Sym minőségben még picit jobb is volt, mint a Gilera Nexus. De ami legérdekesebb: a forgalmazónál lehetőség van bérelni ezeket a robogókat, sőt rendszámos, utcai használatra legális quadokat is, az árak pedig egyáltalán nem vészesek!

 

Ahogy a Polaris a quadokat elképzeli: RZR 800, 46 lóerő 464 kilós száraz tömeg mellé. 2 henger, befecskendezés, automata váltó, 4 tárcsafék. Ha jól értelmezem, már rendszáma is lehet. A legjobb mókaeszköz könnyű terepre, vinném is haza, de sajnos az ára is autószerű. 

Persze van kisebb, és quadabb is a kínálatban. 

Majdnem jó kompozíció, ahogy a Moto Guzzi két csodás merőleges V2-ese egymással merőlegesen parkol. 

Vespa hegyek: a Piaggio kihozta a legendás márka legújabb típusait. A bal szélen, sárvédőre szerelt lámpával a Vespa 60. évfordulóján bemutatott GTV 250 i.e. Egyhengeres, 22 lóerős 250-es motor hajtja és még mívesebb kiadásban készül, mint a másik 250-es típus. Kár, hogy nem lőttem meg a műszerfalat is.  

A Gilera Runner sportrobogó-ikon legújabb ötvenes verziója: felfordított teleszkópok, kétdugattyús fék óriástárcsával, 99 kilós súly, digitális kijelzős műszerfal. Szerintem a tizenévesek sikítva követelik otthon fatertól! 

A Honda GoldWing klub is képviseltette magát. A kép sajnos nem adja vissza a karácsonyfa fényeket, pedig demózták az egyiken, amelynek tulaja szerintem december 24.-én beáll vele a nappaliba és el van intézve a tűlevél-probléma. Kíváncsi vagyok, hogy a GoldWing fémjelezte luxus túramotor vonal és a robogóipar mikor fognak összeérni. 

 

Íme egy tuningcég, tizenéves buherátorok kedvence, a Malossi. Nem sok használt robogó létezik, amiben nincs valami Malossi tuningcuccra cserélve. A rikító színek míves kipufogórendszerrel - és ki tudja, még mi módon - tuningolt sportrobogókat takarnak. 

Mintha egy robogós terrorista járműve lenne egy kiadós golyózápor után, de itt senkire sem lőttek, az idom perforációnak nyilvánvaló oka van... 

 ... a bazi nagy hűtő, ami alatta megbújik!