Méltán lett híres a jobb sorsra érdemes MBK Booster. Ami tulajdonképpen egy Yamaha BWS, és itt a Yamaha egyre inkább úgy érzem, kulcsszó: két Yamaha motorom van ezen kívül, valószínűleg nem véletlenül. A külseje és állapota után a nem túl hízelgő Fos névre keresztelt kis durungkerekű félig végigcsinálta a mopedrallyt - úgy, hogy 15 ezerért vettem egy futártól törötten, és a sérülésen kívül is eléggé hihetetlen állapotban volt. Sőt, még van is.
Felfedi rozsdás bájait
Már önmagában az élmény megért volna ennyit: mondhatnám azt, hogy lazán elissza az ember egy hétvégi buliban ezt az összeget. De nem mondom, mert egyáltalán nincs ez ügyben tapasztalatom, buli és beb*szás impotenciám miatt. Így volt esély, hogy a Fos megy a levesbe vagy a múzeumba, mert már ezzel az egy úttal megszolgálta az árát. De sajnos ez utóbbit egyelőre még nem sikerült létrehoznom, igaz, csak viccelek. Viszont sajnos még ott sem tartok, hogy egy rohadt garázsom legyen, ahol bütykölgethetek.
Ilyen volt
Egyik kedves olvasónk közben feldobott egy óccsóó 3KJ Yamaha Jog-ot, így gondolkodtam, hogy ugyan az is futármotor volt, de ha a blokkja még jó, átteszem a Fosba, ezáltal mégis megmentjük.
Robogószerviz Ricsi, aki kollégájával, Zolival együtt fullos műszaki hátteremmé avanzsált – konkrétan bármi bajom van, ők megoldják – leszögezte: nem kell donor, ezt a blokkot simán rendbe hozzák, ne aggódjak. És még bankot sem kell rabolnom érte.
Ezért átjátszottam a lehetőséget egy barátomnak, így a 3KJ Jog (ami korának egyik legjobb robogója volt) az övé lett. Ennek szerviztörténete tökéletes demó lesz nemsokára: be fogjuk mutatni rajta, hogyan vágják rendbe a szervizben a lehervadt cuccost - azaz nem kell beszarni, ha nem indul.
Ilyen lesz: CAD 3D számítógépes tervezés by Kőbájker
A Fos viszont annyira újjá fog születni, hogy nagyon. Konkrétan kitaláltam, hogy építsük át. A váz átalakítását Zoli elvállalta, így hamarosan nekifog. Én, többszörös egyeztetés után, CAD 3D számítógépes tervezéssel megalkottam a műszaki rajzot. A strukturális átalakítás nem csak esztétikai és egyediségi szempontokat szolgál majd, hanem alkalmasabbá tesszük vele terepre is.
A tank előre kerülni az új vázcsövek közé, a kormány-nyak mögé. Mögötte lesz az olajtartály, és legvégül az aksi, tehát a felső vázmerevítés nem csak díszként szolgál majd. A légszűrőházat egy flexibilis cső közbeiktatásával felköltöztetjük az ülés alá, aminek szintén hegeszteni kell egy konzolt, amellett, hogy az ülést le kell rövidíteni fele akkorára. A terveim szerint nem lesz semmiféle műanyag idom. A hátsó részt megemeljük legalább öt centivel, és a kipufogó sem alul megy majd el. Mindez megváltoztatja a súlypontot is, és elégé más lesz a kezelhetőség - remélem nem rontjuk el vele végzetesen. Ha igen, majd megírom a "miért ne építs át robogót?" című cikket.
Tipikus szarból várat történet, de én, Ricsi és Zoli is szeretjük a kihívásokat. A többi még titok, hamarosan nyaralok (amit utálok), de közben is jelentkezni fogok. Például azért, mert közkívánatra kipróbáltam a Winkler Vinoját is, amivel jó ideje készül a Majom A Köszörűkövön Showra.