2014.07.17. 17:23
2 hozzászólás

Az elektromos motorok tavalyi fölénye után kissé talán meglepetésként hatott, amikor idén június végén ismét benzines gép nyerte a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutóversenyt. A Kawasaki ZX10R nyergében ráadásul Jeremy Toye személyében egy újonc ült, aki magabiztos, hat másodperces előnnyel zárt az élen.

10505193 10152564342216639 7904946540215949216 o

 

Toye motorjáról nem hiányozhatott a fedélzeti kamera sem, amelynek köszönhetően most mi is átélhetjük egy kicsit, milyen is 156 kanyart és 1400 méteres szintkülönbséget leküzdve feljutni a felhők fölé. Valójában igen borzongató, nem ritka ugyanis, hogy az út egyik oldalán már csak a kék eget láthatjuk, és semmiféle szalagkorlát nem nyújt biztonságérzetet. Toye pedig csak húzza a gázt, dönti a motort, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne ebben a környezetben.

Ez a videó bizonyos szempontból talán közelebb hozza számunkra a Pikes Peaket, mint ahogyan azt a helyszíni nézők láthatják. 2014-től ugyanis mindössze hat zónából követhetik az eseményeket a szurkolók, azaz a teljes aszfaltcsík – mára ugyanis már végig ilyen borítással rendelkezik a felfutó – tizedrészét láthatják be. Ez az intézkedés a biztonságot szem előtt tartva persze nagyon is helyénvaló, a nézők számára viszont nem a legelőnyösebb.

Jeremy Toye 9 perc 58 másodperces ideje egyébként elmarad a motorosok Open kategóriájának jelenlegi 9:52-es rekordjától. Azt ugyanis Carlin Dunne futotta még 2012-ben, egy Ducati Multistradával.