A motorosoknak több fajtája van. Van, aki megvesz egy gyári motort, és amíg meg nem válik tőle csak a kötelező szervizeken vesz részt vele, és csak a kopó, piszkolódó alkatrészeket cseréli ki. A másik típus rögtön azután, hogy megvette, saját elképzelése alapján átalakítja a gépet. Az utóbbi csoportba tartozik Jani is, aki Cegléden lakik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az alapmotor egy gyári Honda CB400, melyet
gazdája, Jani tavaly szeptemberben vásárolt meg. Kétheti használat
után egy délután
gondolt egyet, és teljesen darabokra szedte. Ezután hetekig
csak méricskélte a motort, és rajzolgatta a terveket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A váz hátsó nyúlványát, ami a nyerget és a
sárvédőt tartotta, mindenképpen át akarta alakítani, hogy
az ülés lejjebb kerüljön. Sikerült is megfűznie egyik
barátját, Tibit, aki karosszérialakatos, hogy segítsen a munkában.
Egy délelőtt alatt sikerült összehozni ezt az apró változtatást.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Elől nem akarta a vázat elvágni, így a villa
megdöntésére csak a villanyak átalakítás maradt, amit saját maga
tervezett meg, és egy maróssal gyártatott le. Amikor kész lett, a
villát és a vázat összerakta. Később vett egy platós
Barkas hátsó sárvédőt, 5 cm-t kivágott a közepéből, Tibor
pedig összehegesztette a maradékot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezután következett a tank. A formáját már
ketten találták ki. Az alja maradt az eredeti Honda tank, a két
oldala egy
Jawa tankból vágták ki, közötte pedig lemezből pótolták ki.
Ez volt a legnagyobb munka, legalább 4 m hegesztés van benne.
Amikor kész lett, felrakta a vázra, majd beillesztette a blokkot a
helyére. A lábtartók és a rudazat saját készítésűek, rozsdamentes
anyagból vannak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Miután mindezzel elkészült, újra szétszedte a motort. Amikor a festőtől visszakerült, újra kezdődött az összerakás elölről. A kormány 85 cm széles lett. A kormánytartó bakok a teleszkópszár végébe tekerednek bele, és szintén rozsdamentesek. A villaszög transzformátor 5 fokos. Az első lámpafej egy régi Simsoné, ebbe illesztették bele egy 1500-as Zsiguli fényszóró tükrét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az oldaldeklik egy német bontóból származnak. A
kilométeróra digitális, és
szintén saját készítésű. Az elektromos részt is maga
alakította át. Végülis április közepére lett kész a gép mostani
formájában. Eddig 2000 km-t tett meg vele Jani gond nélkül, de
mivel szeretne egy nagyobb motort, ettől most szívesen megválna.