A motorosoknak több fajtája van. Van, aki megvesz egy gyári motort, és amíg meg nem válik tőle csak a kötelező szervizeken vesz részt vele, és csak a kopó, piszkolódó alkatrészeket cseréli ki. A másik típus rögtön azután, hogy megvette, saját elképzelése alapján átalakítja a gépet. Az utóbbi csoportba tartozik Jani is, aki Cegléden lakik.
Az alapmotor egy gyári Honda CB400, melyet
gazdája, Jani tavaly szeptemberben vásárolt meg. Kétheti használat
után egy délután
gondolt egyet, és teljesen darabokra szedte. Ezután hetekig
csak méricskélte a motort, és rajzolgatta a terveket.
A váz hátsó nyúlványát, ami a nyerget és a
sárvédőt tartotta, mindenképpen át akarta alakítani, hogy
az ülés lejjebb kerüljön. Sikerült is megfűznie egyik
barátját, Tibit, aki karosszérialakatos, hogy segítsen a munkában.
Egy délelőtt alatt sikerült összehozni ezt az apró változtatást.
Elől nem akarta a vázat elvágni, így a villa
megdöntésére csak a villanyak átalakítás maradt, amit saját maga
tervezett meg, és egy maróssal gyártatott le. Amikor kész lett, a
villát és a vázat összerakta. Később vett egy platós
Barkas hátsó sárvédőt, 5 cm-t kivágott a közepéből, Tibor
pedig összehegesztette a maradékot.
Ezután következett a tank. A formáját már
ketten találták ki. Az alja maradt az eredeti Honda tank, a két
oldala egy
Jawa tankból vágták ki, közötte pedig lemezből pótolták ki.
Ez volt a legnagyobb munka, legalább 4 m hegesztés van benne.
Amikor kész lett, felrakta a vázra, majd beillesztette a blokkot a
helyére. A lábtartók és a rudazat saját készítésűek, rozsdamentes
anyagból vannak.
Miután mindezzel elkészült, újra szétszedte a motort. Amikor a festőtől visszakerült, újra kezdődött az összerakás elölről. A kormány 85 cm széles lett. A kormánytartó bakok a teleszkópszár végébe tekerednek bele, és szintén rozsdamentesek. A villaszög transzformátor 5 fokos. Az első lámpafej egy régi Simsoné, ebbe illesztették bele egy 1500-as Zsiguli fényszóró tükrét.
Az oldaldeklik egy német bontóból származnak. A
kilométeróra digitális, és
szintén saját készítésű. Az elektromos részt is maga
alakította át. Végülis április közepére lett kész a gép mostani
formájában. Eddig 2000 km-t tett meg vele Jani gond nélkül, de
mivel szeretne egy nagyobb motort, ettől most szívesen megválna.