1997 óta Józsi tulajdona a motor. Régi fényét már rég elvesztette, azt is mondhatnánk, elég szutyok volt a bringa, ezért tulajdonosa sokat morfondírozott, mit is lehetne tenni vele, hogy kiérdemelje barátai elismerését. A barátnőjéről nem is szólva, aki mindig húzta a száját, ha fel kellett púposkodnia a nem túl szívetmelengető, itt-ott már fesledező ülésre.
Józsi nem volt éppen a tettek embere, amolyan Pató Pál úr mentalitással áldotta meg az ég, de egy baleset kizökkentette eddigi nyugodt életéből. Ehhez valószínűleg hozzásegítette az ütközés során szerzett apró agyrázkódás is.
A töréskár megtette a hatását. Már nem kellett
gondolkozni az idomfényezésen, az eredeti alkatrészek
foltozgatásán. Miközben Józsi szokás szerint motoros
újságot lapozgatott a WC-n, jött a hirtelen elhatározás:
Streetfightert kell építeni!
Elérkezett a havas évszak. Hősünk kezdett
kétségbe esni. Mi lesz, ha a belső udvar madara már nem a
"kiscipőt" követeli, hanem átvált "húznikékre"?
Világvárosi lakos révén
a házi motorépítés teljességgel kizárható volt, Józsinak sem
helye nem volt a VII. emeleti lakásban, sem megfelelő apparátusa.
Karácsony a rokonlátogatás ideje.
Hódmezővásárhelyi unokatestvére kifaggatta, hogy miért lógatja úgy
az orrát a karácsonyfa alatt. Miután kiöntötte a szívét, Szabolcs
már is előállt a javaslattal. Hozzák le vidékre a motort. Neki
van egy sufnija, ahol a szét és összeszerelést meg tudják
oldani. Némileg ért is a fémipari munkához, vidéken pedig jóval
olcsóbb a szakmunka, mint a székesfővárosban.
A szétbontás nem okozott gondot. Az miszlikre
szedett gép alkatrészei szortírozás után elindultak a mesteremberek
kezei közé. Az egyetlen színfoltot az alkatrészkupacban a
kormánykapcsolók narancssárga gombjai jelentették. Így Józsi el is
határozta, hogy az egyik színe a motornak a narancs lesz.
A kerekek, a vízhűtő széle és a motorblokk egy hét múlva már
ebben a színben pompáztak. A váz egyenletes antracit szürke színt
kapott. Ezzel megkezdődött a helyi fényező tesztje. A vizsgán
megfelelt az iparos, gyorsan és szépen dolgozott, bár amikor
meghallotta, hogy a tulaj
"erbrást" szeretne a tankra, egy kicsit elbátortalanodott.
Mivel motorikusan nem volt gond a géppel, egy
kis tuning alkalmazása - sportlégszűrő, nyitott kipufogó - jöhetett
szóba. A légszűrők elrendezésében szakítottak a hagyományokkal. Az
egyébként enyhén horpadt benzintank átalakításával immáron a sofőr
előtt szürcsölik a levegőt a filterek.
A motor a vázban, megkezdődött a futómű beépítése. Az FZR elejét változatlanul hagyták, a hátsó kereket azonban az egy collal szélesebb GTS felnire cserélték ki, ami majdnem passzolt is, csak a jobb oldalát kellett egy kicsit "megesztergányolni."
A kormány odaveszett a borulásnál, de
egy streetfighter gép elképzelhetetlen superbike kormány
nélkül. A világoskékre eloxált alumínium endúrókormányt - amit
végül sikerült szerezni - az aluból mart kiflin, alu
kormányleszorító tartja. Ezt és a két első telót összekötő, szintén
alu hidat Szabolcs követte el.
A felső kiflibe süllyesztették a visszajelző lámpákat és a
leszorítóra szerelték fel a digitális biciklis kilométerórát, amit
Szabolcs húga, Zsuzsi bringájáról szereltek le.
A rozsdamentes kipufogó, bár rajta van a
budapesti Kornélművek fémplakettje, szintén hódmezővásárhelyi
iparos műve. Csak mivel ő nem rendelkezett a cégét reklámozó
billoggal, díszítésként Józsi felrakatta a régi kipufogójának
tábláját.
A motor már majdnem üzemképes, csak a ruha
hiányzik. Volt is fejtörés, hogy
a futó trendek közül melyikhez ragaszkodjanak. A kínálat
azonban nagy befolyással volt a keresletre. Az utángyártott
üvegszálas farokidom a 748-as Ducati alapján készült. Hogy mégse
legyen annyira hétköznapi, egy zsanéros szerkezettel látták el,
minek következtében az idom a rászerelt üléssel egyetemben
hátrafelé felhajtható. Így könnyen hozzá lehet férni az ide rejtett
tartalék olajhoz, izzókészlethez, és itt van a duda is. A hátsó
indexek a GSXR irányjelzőinek lekicsinyített másai. A két kerek
hátsólámpa óriási szerencsével, az első tavaszi veterán börzén
vándorolt Szabolcs tulajdonába, majd Józsi motorjára. Azt maguk sem
tudják, hogy eredendően milyen motorizált járművön szolgáltak.
Miután felpróbálták a motorra a faluban fellelhető összes kerek és szögletes, krómozott és fényezett, sok kicsi és egy nagy óriás lámpát, és egyik sem felelt meg az elképzeléseknek, budapesti keresés következett. Józsi sem akart hinni a szemének, amikor egy üzletben, ahol egyébként krosszmotorokhoz tartottak kiegészítőket és extrákat, rávigyorgott az FZR-re képzelt fejidom. Szerelem első látásra, és már ment is a műanyag a fényezőhöz, aki az arcára fagyasztotta a mosolyt.
Utolsó simításként megkezdődött a felesleges
glanc eltűntetése, azaz a trafók berejtése a tank alá, a termosztát
felszerelése a fejidom mögé, a hűtőcsövek pedig fémburkolatot
kaptak az esztétikai élmény növelése érdekében. Az ülés alatti
elektronika, kanócok és zsinórok, relék, csatlakozók és dugaszok
mind elrejtésre vártak. Műanyagos segítség hiányában saját maguk
próbálták ezt a problémát is megoldani. A fémipari szakma állt
közelebb Szabolcs természetéhez, így az oldalidom acélhálóból lett
vágva, majd formára hajtogatva. Ez a részlet Józsi szerint is csak
ideiglenes megoldás a motoron, amit egyéb apró problémákkal kijavít
a közeljövőben. Ilyen a tankból kinyúló, a túlzott mennyiségben
betöltött üzemanyag eltávolítására szolgáló túlfolyó csonk, ami
éppen a biker lába között foglal helyet. Ennek az lehet a
következménye, hogy a
fullos tankolás után tűzveszélyes lesz a bőrnaci.
Húsvétkor Józsi Hódmezővásárhelyen ünnepelt. A
két fiú a lányok locsolása helyett a motort készítette fel az első
útra.
Hazafelé kisebb javítást kellett eszközölni. Apró probléma:
teljesen megállt a motor. A hiba oka a kürtben keresendő, ami
kinyomta a biztit. Szerencsére gyors volt a megoldás, és mostmár a
pesti utcákon fighterkedik Józsi és streetfighter Yamahája.
Hmm határozottan jó lett. Ha 1x lesz egy Hornetem, abból is valami hasonló jóság átalakitást kívánnék, nade az még odébb van. :( :) Byz McEmru