Miután végzett a napi nyolc órás melóval, fél évig azzal töltötte üres estéit, hogy a polírkorongot huzigálta a Suzuki valamelyik alkotóelemén.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Klasszikus streetfighter. Pont olyan, mint azok
a motorok, amiket a londoni motoros futárok építettek maguknak. Ha
egy könyvben be kéne mutatni a streetfighter stílust, akkor ez a
motor szerepelne ott, mint tipikus példa. Suzuki GSX-R alap, széles
kormány, egyszemélyes ülés, apró, ikerlámpás idom a kormányon. De
részleteiben annyira kidolgozott, hogy messze kiemelkedik az
átlagból.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nehéz lenne leírni Balogh Jenő
streetfighterének építését, hiszen alig található rajta olyan
alkatrész, amihez ne nyúlt volna hozzá. A kiindulópont egy 1988-ban
készült Suzuki GSX-R 750.
Először is darabokra kellett szedni, hogy minden alkatrészéhez
jól hozzá lehessen férni. Utána Jenő szépen nekiesett a
polírozásnak. Mivel az alumínium krómozását elég nehéz otthon a
garázsban elvégezni, ezért nem maradt más hátra, csak a szép lassú
kézi polírozás. Legyen elég annyi: a tanksapka kifényesítése
körülbelül egy hétig tartott. Na most akkor rá kell nézni az
elkészült motorra, hogy a munka nagyságával tisztában legyünk. Jenő
szépen végzett a napi nyolc órás melójával, és fél évig azzal
töltötte üres estéit, hogy a polírkorongot huzigálta a Suzuki
valamelyik alkotóelemén.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Miután már szépen csillogott minden,
elkezdődhetett az összeszerelés. Természetesen a legfontosabb a
stílus tisztasága volt, ezért a motor eleje teljesen le lett
bontva.
A műszerfalnak csak nyomai maradtak meg, mert az Acerbis
fejidom mögé csak egy digitális sebességmérő fért be, és a
visszajelző lámpák. Az eredeti kormánycsutkák helyére egy Tomaselli
krosszkormány került szépen kidolgozott tükörrel. A kuplung és a
fék karját ugyanúgy kifúrta, mint a tükör szárát, hogy egységes
benyomást keltsen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A farokidom akár Ducatiról is származhatna, de mégsem az.
Egy Boci nevű haver vállalta be az elkészítését, és az eredmény
megtévesztésig hasonló lett egy gyári üléshez.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Némi lemezmunka volt még hátra, mert az eredeti
ormótlan kipufogó helyett egy elegánsabb dobot kellett készíteni,
és a műanyag láncvédő is nagyon rosszul mutatott a csillogóra
polírozott motoron. A minden cifrázástól mentes Suzukihoz remekül
eltalált szín az egyszerű középkék árnyalat. Ugyanilyen kék a
kiegészítő hangjelzésként felszerelt biciklicsengő, amire
elfogadható magyarázatot nem kaptam.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jenő streetfightere egyszerű és stílustiszta
lett, mint egy versenymotor, de olyan szépen kidolgozott, mint egy
show bike.